Gå tillbaka   Gents Forum > Övrigt > Off Topic

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-02-18, 16:09
Senior Member

Reg.datum: sep 2008
C'Bri is on a distinguished road
Standard Mysig restaurang eller café i närheten av sergel?

Skall på dejt på lördagen och planen är att gå och äta/fika innan bion börjar 21:20.

Vi kommer att mötas upp runt 20:00 och har således ca 1h innan det är dags att röra på sig.

Vill ha ett tipps på någon mysigare restaurang eller eller café på bekvämt gångavstånd till sergel-biografen!

Inget pråligt och svindyrt, vill helt enkelt bort från McDonalds och Taco-bar-miljön som härskar överallt

Namn på stället samt address föredras!
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-02-19, 20:30
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Nalen är faktiskt väldigt mysigt på kvällen, och deras huvudrätter från tavlan på väggen ligger på runt 150 kr. Det är husmanskost, men så vällagat att det känns som en fransk restaurang. Riktigt bra service och god öl också. Max 5 minuters promenad från bion.

KGB ligger också i närheten. God rysk mat och rolig öl. Trevlig stämning. Passar bra när man ska ut med en mindre grupp och äta innan bion. Boka bord!

Kan du tänka dig Thailändskt ligger Pong strax nedanför bion på Kungsgatan. Huvudrätt runt 100-lappen och grym Phad Thai.

Om du orkar gå ända ned till Stureplan ligger Vapiano på Sturegatan. Ganska högljutt och glatt, men det är nog bäst att boka bord på en lördag vid 20-snåret. Väldigt god mat, men kanske inte så mysigt.

Jag ska ge det en funderare till och se om jag kommer på något ytterligare.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-02-19, 20:50
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Kan du tänka dig Indiskt? I så fall ligger "Mandira" i hörnet Apelbergsgatan och Luntmakargatan. Helt OK mat, bra pris och väldigt nära till bion (max 2 min promenad).
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-02-20, 02:06
Senior Member

Reg.datum: sep 2008
C'Bri is on a distinguished road
Standard

Nalen föll mig direkt i smaken, skall spana runt efter lite mysiga fik då tidsplanen känns smått pressad, träffas, beställa, äta, umgås, bio.

Stort tack för tippsen iaf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är