Gå tillbaka   Gents Forum > Övrigt > Mathias Blogg

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-02-03, 16:44
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Lightbulb G E N T S T ä v l i n g

Ärade medlemmar!

Finns det något mer underhållande än en dråplig skröna? Berättelser ur livet med varierande sanningshalt gör skrönorna till något mycket mer än fabulerade historier.
Jag har i flertal bloggar skrivit skrönor - ur mitt eget liv och andras - men nu är det dags att fylla på i lagret. gents.se utlyser härmed en tävling!

Såhär går det till:
Maila in din skröna till mathias(AT)gents.se. Ange "Bidrag" som mailrubrik.
Skrönan bör inte vara alltför lång (textmässigt max. A4) och det är alltid trevligt om du kommenterar skrönan (tex. med information om varifrån den kommer, sanningshalten osv.) om detta är möjligt.
Naturligtvis är en personlig skröna mer uppskattad än en som rippats från nätet.....
Skriv ditt namn och postadress i mailet.
Skicka inte skrönan på bifogad fil, utan som vanlig text i mailet. Vi öppnar inte bilagor.

Du kan skicka in bidrag till och med slutet av februari (deadline 28/2), sedan kommer gents.se att välja ut ett vinnande bidrag. Vinnaren blir en lycklig ägare till ett Edwin Jagger Shave Kit Total.

Rules and stuff:
gents.se förbehåller sig rätten att besluta om vinnande bidrag och detta kan ej överklagas.
Genom att skicka in din skröna tillåter du att gents att publicera den på gents forum efter avslutad tävling och att gents.se kan komma att göra språkliga ändringar i texten.
Ett bidrag utan kontaktinformation, dvs. namn och adress på den som skickat in bidraget, bejakas inte i tävlingen.
Bidrag inskickade efter 28/2 bejakas inte.
Genom att skicka in ett bidrag till tävlingen bekräftar du att texten är skriven av dig (copyrighten är ursprungligen din) och att du godkänner användningen av texten på gents.se och relaterade sidor (forumet) samt att arvode för texten ej utgår från gents.se.
Har du frågor? Maila till e-postadressen ovan.

Lycka till!

Senast redigerad av Mathias den 2009-02-10 klockan 21:13
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-02-10, 21:15
Mathiass avatar
Super Moderator

Standard Deadline

Deadline närmar sig!
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-02-24, 07:40
Mathiass avatar
Super Moderator

Standard Soon

Bara några dagar kvar! Häng på i tävlingen!
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-03-08, 09:37
Mathiass avatar
Super Moderator

Standard

Tävlingen är avslutad och avgjord. Vinnaren och bidraget presenteras inom kort.

Senast redigerad av Mathias den 2009-03-08 klockan 09:39
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-03-14, 10:03
Mathiass avatar
Super Moderator

Standard Det vinnande bidraget!

Gents tävling är avgjord! Det vinnande bidraget skickades in av Alexander från Bollebygd.

"Jag har hört från en kompis", om när han och hans flickvän skulle hämta pizza... Han körde och satt och väntade i bilen utanför pizzerian, medan hon gick in för att hämta pizzorna.
Han ser hur hon kommer ut i full fart, slänger upp bildörren till bilen framför och sätter sig i den bilen, lika fort kommer hon ut igen och hoppar in i hans bil och formligen skriker KÖR.
Hon berättar sedan för honom att hon hade haft bråttom ut för att hon behövde släppa sig, vilket hon också hade gjort i den andra bilen, en rejäl "brakis", och därefter upptäckt att mannen vid ratten inte var hennes pojkvän, så utan ett ord hade hon hoppat ur den bilen och in i den rätta och hoppats på att fisen inte var av illaluktande sort.

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are