Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Kroppsunderhåll

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-06-29, 14:31
Junior Member

Reg.datum: aug 2008
barret is on a distinguished road
Standard laserrårborttagningskliniker

Så, mina kära herrar.
Efter att ha hittat på ett nytt ord (se rubrik) så jag har bestämt mig för att ta bort all hår på ryggen med hjälp av en Klinik som utför hårdborttagning med hjälp av Laser.
Varför? För jo, jag kan... och vill så gärna.
Jag sparar pengar till tusen (Och med det menar jag flera tusen) så snart är jag nog där... Nästa sommar...
Jag behöver dock veta om någon av er har varit på en sådan klinik eller kanske har någon smaskig historia att förtälja om.

Jag behöver input =)
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-06-29, 21:46
Member

Reg.datum: maj 2009
krille is on a distinguished road
Standard

Har aldrig gjort det själv men polaren använde laser för att få bort en tatuering som han gjorde på fyllan. Han har aldrig upplevt sådan fruktansvärt smärta sa han. Han beskrev känslan som att någon satt och fimpa en cigarett konstant mot huden. Vet inte om det är samma sak vid hårborttagning men det förmodar jag!?
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-06-30, 12:28
Junior Member

Standard

Attans krille, det låter inte som någon höjdare :/
Jag skrev laser, men menade dock Ljusborttagning!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-06-30, 20:58
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Jag har gjort flera områden på kroppen och det har gått bra, fast det gör ont och kostar skjortan. Det har krävts mellan 5-7 behandlingar innan håret har försvunnit. Jag har också insett att håret också måste vara riktigt mörkt, det räcker inte med ljusbrunt eller mörkblont.

Ett tips är att köra med Emla kräm (ett receptfritt läkemedel på Apoteket) som lokalbedövar huden om du smörjer på området en stund före. Då gör det inte lika ont. Annars är 2 Alvedon eller en ordentligt whisky ett hett tips en stund innan behandlingen.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-07-01, 15:01
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
Ankan is on a distinguished road
Standard

Jag har gjort fem behandlingar av ryggen och det lär bli några till, antagligen för att håret är lite för ljust. Det är ingen idé att börja behandlingarna innan allt hår man vill ha bort är riktigt mörkt för annars försvinner det inte. Kostnaden tycker jag är acceptabel förutsatt att behandlingarna ger önskad effekt.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-07-16, 12:55
Member

Reg.datum: maj 2009
krille is on a distinguished road
Standard

Vet ni någon seriös och bra klinik i Göteborg? Verkar finnas många som verkar lite halvseriösa här så Vad går det på om man ska gå säg 5x?
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-07-19, 11:00
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
Ankan is on a distinguished road
Standard

Finns en hel del seriösa kliniker i Göteborg skulle jag vilja påstå men vissa ställen är väldigt dyra. Laserestetik är väl ett av de billigare ställena. Vad det kostar beror givetvis på vilket område det är som ska behandlas.
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-08-17, 20:50
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
håris is on a distinguished road
Standard Ipl

asåå, jag vet inte med alla ni andra som testat laser i form av IPL, men jag tycker det fungerar sådär. Jag har tagit behandlingar på bröst+mage, rygg och även skäggväxten. Jag är snart uppe i 7 behamdlingar och klart att det blivit mindre och så, men allt går nog inte bort. jag är inte heller så jättehårig direkt, men vill bara inte ha. Gillar inte o raka bort det varje vecka. fyfan när jag ser killar som har lite fjun till skägg o murre. Och sen helt hårfi på resten av kropppen. Vilka lycko ostar. Antar att dom önskar motsattsen till det vi gör.

Senast redigerad av håris den 2009-08-17 klockan 20:57
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-09-16, 18:19
Senior Member

Serian is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av håris Visa inlägg
asåå, jag vet inte med alla ni andra som testat laser i form av IPL, men jag tycker det fungerar sådär. Jag har tagit behandlingar på bröst+mage, rygg och även skäggväxten. Jag är snart uppe i 7 behamdlingar och klart att det blivit mindre och så, men allt går nog inte bort. jag är inte heller så jättehårig direkt, men vill bara inte ha. Gillar inte o raka bort det varje vecka. fyfan när jag ser killar som har lite fjun till skägg o murre. Och sen helt hårfi på resten av kropppen. Vilka lycko ostar. Antar att dom önskar motsattsen till det vi gör.
Nerrå. Jag är sån. har ingen riktig hårväxt förutom på huvudet. SJUKT nöjd
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2010-09-19, 12:16
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skattekatten Visa inlägg
Jag har gjort flera områden på kroppen och det har gått bra, fast det gör ont och kostar skjortan. Det har krävts mellan 5-7 behandlingar innan håret har försvunnit. Jag har också insett att håret också måste vara riktigt mörkt, det räcker inte med ljusbrunt eller mörkblont.

Ett tips är att köra med Emla kräm (ett receptfritt läkemedel på Apoteket) som lokalbedövar huden om du smörjer på området en stund före. Då gör det inte lika ont. Annars är 2 Alvedon eller en ordentligt whisky ett hett tips en stund innan behandlingen.
Sådär, då har man bumpat till en riktigt gammal tråd, hoppas jag inte blir skjuten nu !
Har nu bra med lön så jag kan lägga 2-3-4K per månad på IPL. Dock vore det fint med eventuella tips på behandlingsställen, googlat runt jättelänge, och det finns många i Stockholm, men jag litar mera på någon som varit där än att dom skriver "Vi är bäst" på hemsidan.
Så, någon som varit på något ställe i Stockholm och varmt kan rekommendera?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är