Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Kroppsunderhåll

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-01-09, 04:20
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
Enya is on a distinguished road
Standard Hårig kille behöver hjälp!

När jag var ca 9-10 år gammal fick jag nästan svart hår på armarna och efter det hade jag en fördjävligt tung tid framför mig. Hårväxten spred sig och blev mörkare, längre för varje år som gick. När fan skulle det sluta? Usch, vad jobbigt det var.
Jag har gått miste om väldigt mycket här i livet. Sociala kontakter, intressen, resor, tjejer osv och allt har mer eller mindre berott på mina komplex över hårväxten.
Nu har jag hursomhelst, 22år gammal, bestämt mig för att detta måste fan få ett slut för att jag ska kunna njuta av livet en gång för alla. Vill inte vakna upp när jag är 35 bast och komma på att ett par håriga armar fick mig att inte leva...

Mina problemområden är Benen och Underarmarna. Jag har väldigt tjockt hår på skallen, kraftig skäggväxt men förutom det så är jag i princip... kal. Iaf i mina mått mätt.

Skulle ha haft en kamera i närheten men på armarna går det från fingrarna till strax över armbågarna och hårstråna har en längd på minst 1,5cm. Efter att ha undersökt lite ser jag att det är variad längd på dem från 1,5cm till kanske 2,5 - 3cm.
På benen är håret väl ca 4cm på underbenen och kanske 2-3cm på låren.

Jag är inte ute efter en len kropp, jag kan acceptera att vara den absolut hårigaste i mina bekantskapskretsar, men inte tio gånger hårigare än den näst hårigaste... Bara dubbelt så mycket och jag är i himlen
Jag provade trimma mina lår med min skäggtrimmer inställd på 6mm och resultaten blev faktiskt jävligt bra MEN trimmern pallade inte det "veka" håret. Inte som de styva, kraftiga hårstråna på hakan t.ex.
Då läste jag i en annan tråd på detta forum (som fick mig att starta denna) att det finns trimmers designad för just detta. Är det så och i så fall, vart får jag tag på en sån?

Har ni några andra råd till en kille med mina problem så får ni gärna dela med er.

Tack på förhand.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-01-10, 23:46
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
Ankan is on a distinguished road
Standard

Alla kända märken som tillverkar rakapparater brukar ha maskiner designade för "male body hair". Har för mig att Philips hade någon reklamsida för deras nya apparater för ett tag sedan.
Mitt tips är dock att ta bort håret permanent med laser om du nu är säker på att du inte vill ha kvar det. Jag gör själv laserbehandlingar på ryggen. Nackdelen med laser är att det kostar en del men fördelarna gör ändå att det är väl investerade pengar tycker jag.
Laser fungerar bäst om man har mörkt hår och ljus hud. Man brukar behöva 4-8 behandlingar också och eftersom man inte kan sola samtidigt är det bäst att göra det under vintern - nu med andra ord.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-02-11, 15:27
Junior Member

Reg.datum: feb 2009
Johan L is on a distinguished road
Smile Var stolt!

Tjenare,

Mitt råd är att du inte ska göra någon permanent borttagning utan skaffa en ritkigt bra trimmer. Själv är jag ganska hårig men skulle vilja ha mer. Det är supermanligt med kroppshår och du kan ju välja om du vill trimma ner det ibland. Var stolt över ditt hår killen!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-05-18, 18:23
Junior Member

Reg.datum: maj 2009
sellitall is on a distinguished road
Standard

gör laser grejer assåå
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-02-28, 13:03
Junior Member

Reg.datum: feb 2010
Permit is on a distinguished road
Standard

En kompis råkade glömma hårborttagningsmedel på pungen i 25 minuter istället för fem. Efter några veckor med babypuder på pungen så sa han att hårväxten kommit tillbaka, fast mycket tunnare och ljusare

Fast: Don't try this at home, kids.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-09-09, 18:36
Junior Member

Reg.datum: sep 2010
Toffe is on a distinguished road
Standard

Jag håller med JohanL. Var stolt över den du är!!
Det finns alla smaker, vissa gillar håriga snubbar, andra inte. En del vill ha långhåriga killar, andra tycker att en välsnaggad är hett.
Att vara ren, välvårdad och nöjd med sig själv är nog det bästa man kan göra för att vara attraktiv.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-08-15, 01:51
Mcgafferty
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sellitall Visa inlägg
gör laser grejer assåå
Jag håller med ah, med en bättre laser.:)
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-08-17, 00:28
Junior Member

Reg.datum: sep 2010
Pilleman is on a distinguished road
Standard Var nöjd med dig som du är, allt annat är en illusion...

Var nöjd med dig som du är. Jag har varit i exakt samma situation som du. Jag trodde mitt kroppshår skulle sätta stopp för allt det jag vill få ut av livet. Jag har missat massor på grund av att jag inte vågat visa mig som jag är, men kan bara konstatera att DET INTE VARIT VÄRT DET. Det har heller inte de laserbehandligar och vaxningar jag genomlidit. Håret kommer inte försvinna. Kanske med laser, men bara om du har tur nog att ha rätt sorts hår (tjockt + mörkt).

Ta hand om det du har. Vältränad, ren, fräsch, med ett bra självförtroende, och kanske lite "ansad" på väl valda ställen,,, så kommer du klara dig fint.

Jag är nyss fyllda 40 och har fru och två barn. Vet inte vad du önskar dig, men detta fungerar för mig.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2012-05-19, 12:16
Junior Member

Reg.datum: maj 2012
Markserilo is on a distinguished road
Standard

Jag hade kört Phillips Bodygroom. Jag har också kraftig hårväxt. Phillips räddade mig.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är