Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Kroppsunderhåll

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-12-01, 23:54
Junior Member

Reg.datum: okt 2008
Chrille is on a distinguished road
Standard Tips på deodorant?

Använder mig just nu av Nivea "Dry Impact", den luktar helt okej när man sätter på sig den. Men tycker att kläderna snabbt får en väldigt skum doft av den, kan räcka med att jag använder en t-shirt en dag så luktar den konstigt sen.

Så nu behöver jag tips på någon ny deodorant, gärna en som luktar friskt och som inte sätter sig så mycket i kläderna. Vore bra om man inte luktade skit dagen efter av den heller om jag inte duschat på kvällen (har en Björn Borg som luktar riktigt illa dagen efter).
Inte det nödvändigaste men om det finns någon som även blockerar svettningar en del så är det helt klart en fördel också.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-12-02, 00:25
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Du ska nog kika efter en anti-perspirant, inte en deodorant. En anti-perspirant motverkar svettningar, det gör inte en deodorant.

Du kan ju testa en doftfri anti-perspirant kombinerat med en parfym och se om det passar dig bättre. Annars har Apoteket såväl som din lokala matbutik ett 'hyffsat' utbud av anti-perspiranter med doft..

Det är ju väldigt individuellt vilka dofter som funkar med ens kropp etc., så det är svårt att ge några generella tips tyvärr.

Lycka till!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-12-04, 15:20
Junior Member

Jesper is on a distinguished road
Standard

Jag använder Biotherms roll on, något av det bästa och drygast jag har använt. Dock är den i en hel annat prisklass än Niveas. Men sen jag bytte till den för något år sedan går jag inte tillbaka. Blivit tvingad att använda Nivea i nödfall och blir lika besviken varje gång.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-12-11, 23:11
Junior Member

Chrille is on a distinguished road
Standard

Piffen: Har testat någon sån där anti-perspirant tror jag, var något jag köpte på apoteket som skulle hålla huden torr i 72h, tyckte den funkade lite sådär.

Men det är inte att jag svettas som är det stora problemet här, utan just att deodoranten jag har nu sätter sig så väldigt mycket i kläderna. Men jag ska ta och kika efter någon med doft!

Jesper: Hur skulle du säga att den doftar jämfört med Niveas? Och sätter sig doften från den i kläderna något (jämfört med Niveas även här)?
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-12-12, 23:44
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Paradis is on a distinguished road
Standard

Köp Clinique! Luktar dock lite svag grillkrydda typ, haha. Men den funkar toppen som anti-P och luktar knappt. Passar därav till alla parfymer.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-12-13, 19:51
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Köp Maxims deo. Torkar snabbt, ger inga fläckar, luktar ingenting och du är absolut torr under armarna. Perfekt om man går i säg ljusblå skjorta.....där syns fläckar direkt, även om man inte svettas så vansinnigt. Det slipper du med Maxims suveräna deo!

Vill du lukta gott också: colonge eller dra en annan, doftande, deo när Maxim torkat in.
  #7 (permalink)  
Gammal 2008-12-14, 10:47
26cms avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
26cm is on a distinguished road
Standard

Jag har testat maxim, tycker att den är bra man slipper ju svettfläckarna.
nu kanske jag gör fel men jag blir riktigt jäkla irriterad i huden. Nån mer med detta problem?
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-12-14, 13:28
Mathiass avatar
Super Moderator

Reg.datum: jun 2008
Mathias is on a distinguished road
Standard

Om man använder den flera dagar kan det börja klia lite. Något jag bryr mig väldigt lite om. Men kanske kliar det värre för andra?

Jag kör den mest då och då, när jag vet att jag har full sula hela dagen, när jag måste se någorlunda presentabel ut....
  #9 (permalink)  
Gammal 2008-12-16, 19:09
Junior Member

laphroaigman is on a distinguished road
Standard

Jag har tidigare testat antiperspiranter från både Nivea, Biotherm, Clinique och Clarins och blivit rätt missnöjd. Dels har jag svettats trots applicering, och att jag inte ansträngt mig särskilt mycket, dels tycker jag att de lämnat fula märken på kläderna, som i vissa fall varit riktigt svåra att få bort. Sedan några månader kör jag nu en roll-on från Apoteket, Vichy Homme Regulation Intense och den funkar kanonbra. I princip doftfri och håller emot svetten även när jag anstränger mig. I och för sig tar det någon minut innan den torkar in, men tar man sig den tiden så har den bra effekt även dag 2. Inte heller några problem med klåda eller dylikt som många tycks få av exv. Maxims produkter.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-05-18, 16:48
Junior Member

[][][][][] is on a distinguished road
Standard

Vilken är bäst, Absolut torr eller "Maxim Antiperspirant Roll-On - Mot starka svettningar" ? Det är inte så att jag har starka svettningar men man vill ju vara på the safe side. Better safe then sorry.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är