|
|||
|
Här kommer en till tråd,
Har fått tankarna på att vaxa min s.k raggarsträng och området runt omkring. Är nämligen sjukt trött på att raka det området. lite funderingar jag har: - Hur långa behöver håren vara för att kunna vaxas? - Vilken produkt skulle föredras till detta ändamål, Endast detta. - Enkel nybörjarguide till hur jag ens skall bära mig åt? Tack på förhand |
|
|||
|
Håren bör vara minst 4-6 mm första gången du vaxar, eftersom de är extra grova då. Därefter funkar det med 3-4 mm.
Jag använder Moom 4 Men, ett sockerbaserat vax som funkar grymt bra! Har inte lyckats få bra resultat med färdiga vaxremsor, som skulle vara bra för mindre områden, typ raggarsträngen. Det kan alltså vara värt att testa om det funkar för dig. Tillvägagångssättet för Moom-vaxet står på instruktionsbladet i förpackningen, men i korthet enligt följande: Duscha varmt - värm vaxet en aning i micron - stryk på ett tunt lager i hårets växtriktning - lägg på tygremsan och stryk med handen över remsan i hårets växtriktning - håll emot huden nedanför området - dra remsan med ett snabbt ryck motsatt hårets växtriktning, nära kroppen - konstatera att håret ryckts bort - applicera vax på nästa område. Jag brukar applicera spritrengöring på det nyvaxade området för att rensa från alla bakterier, därefter en Aloe Vera-gel för att lindra irritation och inflammation i hårsäckarna. Men just efterbehandlingen kan nog variera stort bland oss som vaxar =). |
|
|||
|
Håret växer långsammare när du vaxar och blir betydligt tunnare när det växer ut igen. Jämför med ett träd som du rycker upp med rötterna, då måste en ny späd planta komma upp ur jorden. Om du kapar trädet med motorsåg så är det däremot lika grovt som innan, bara kortare..
Jag köpte mitt vax från www.moom.eu |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|