Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Kroppsunderhåll

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-02-22, 09:46
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
Nordic is on a distinguished road
Standard Hur håller ni huden fräsch?

Hur behandlar ni huden under/efter dusch och träning? Använder ni hudkräm, i så fall använder ni samma till hela kroppen, inkl ansiktet?

Bör man använda separat fuktgivare till ansiktet, eller är det bara en kassako för tillverkarna av ansiktskrämer?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-02-23, 21:15
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Inte samma kräm till ansiktet som till kroppen. Huden är olika i tjocklek och fördelningen av talgkörtlar är koncentrerad till ansiktet, axlarna, bröst och rygg.

Att använda hudlotion i ansiktet kommer i längden att ge en ofräch hud som kan kännas pluffsig för att en kroppslotion är för tjock och för "tung" i sin sammansättning.

En ansiktskräm är anpassad efter hudens behov, vilka skiljer sig från övrig kropp. Största skillnaden är att ansiktet är bart i alla lägen, kroppen täcker du med kläder som skyddar mot kyla och föroreningar.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-02-25, 18:10
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
Tiimmiiee is on a distinguished road
Standard

Jag använder Thomas Roth serien, finns att köpa hos välsorterade hud/kroppvårdsbutiker.

Enkelt och går fort!
Först är det en ansiktstvätt med lite av en peelande funktion. Ansiktstvätten innehåller små små sandkorn som försiktigt peelar bort döda hudceller i ansiktet när man gnuggar in den.

Sköljs sedan bort med vatten lika fort, efter det är det en återfuktande kräm som appliceras.

Dessa två stegen gör jag morgon & kväll, känns sjukt fräscht!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-03-01, 05:52
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
Nordic is on a distinguished road
Standard

Tack för svaren, det blir nog till att investera i en bra ansiktskräm och testa det..

Jag använder scrub för ansiktet 2-3 gånger per vecka, blir oftast på kvällen och då lämnar jag ansiktet som det är, utan att smörja in det när jag går och lägger mig. Känns fräschare att inte smörja in det då, men är det fel tänkt av mig?

Använder även bodyscrub 2-3 gånger per vecka, för att undvika inåtväxande hårstrån (eftersom jag vaxar). Vad har ni för erfarenheter där, är dyrare hudkrämer för kroppen alltid bättre eller funkar det även med "ICA-sortiment"?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är