|
|||
|
Hur behandlar ni huden under/efter dusch och träning? Använder ni hudkräm, i så fall använder ni samma till hela kroppen, inkl ansiktet?
Bör man använda separat fuktgivare till ansiktet, eller är det bara en kassako för tillverkarna av ansiktskrämer? |
|
|||
|
Jag använder Thomas Roth serien, finns att köpa hos välsorterade hud/kroppvårdsbutiker.
Enkelt och går fort! Först är det en ansiktstvätt med lite av en peelande funktion. Ansiktstvätten innehåller små små sandkorn som försiktigt peelar bort döda hudceller i ansiktet när man gnuggar in den. Sköljs sedan bort med vatten lika fort, efter det är det en återfuktande kräm som appliceras. Dessa två stegen gör jag morgon & kväll, känns sjukt fräscht! |
|
|||
|
Tack för svaren, det blir nog till att investera i en bra ansiktskräm och testa det..
Jag använder scrub för ansiktet 2-3 gånger per vecka, blir oftast på kvällen och då lämnar jag ansiktet som det är, utan att smörja in det när jag går och lägger mig. Känns fräschare att inte smörja in det då, men är det fel tänkt av mig? Använder även bodyscrub 2-3 gånger per vecka, för att undvika inåtväxande hårstrån (eftersom jag vaxar). Vad har ni för erfarenheter där, är dyrare hudkrämer för kroppen alltid bättre eller funkar det även med "ICA-sortiment"? |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|