Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-07-30, 23:11
Member

Reg.datum: jul 2009
Kille21 is on a distinguished road
Standard Smink?

Några som har tips på hur man får en finare hud/ansikte? Tänker mest på Christofer Rahlenfeldt, han har ju en fin hud.

Vad för smink för man använda?

Gärna seriösa svar.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-08-15, 14:18
Member

Reg.datum: sep 2008
jussit is on a distinguished road
Standard

Han använder Diors smink. Och clarins, gissar på att clarins är hans puder.. det är bra iaf.

Finare hy göru med o tvätta hyn morgon o kväll med bra produkter men som är till just din hy(blandhy, normal hy, osv), gå in på kicks eller något o fråga
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-03-13, 10:52
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
dannehand is on a distinguished road
Standard

Ska man ha bra produkter så kostar det . Känns att jag alltför ofta nämner en onlinebutik men jag köpte en billig lancome produkt för just huden. Sparade några hundralappar men tycker att det blir dyrt i längden av att använda sig av märkesprodukter.
Gå in på wearmarkt.com WearMarkt - Webbutik
Om du nu ska ha märkesprodukter så spara du en massa pengar.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-03-13, 13:08
AAA AAA är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: jan 2010
AAA is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dannehand Visa inlägg
Ska man ha bra produkter så kostar det . Känns att jag alltför ofta nämner en onlinebutik men jag köpte en billig lancome produkt för just huden. Sparade några hundralappar men tycker att det blir dyrt i längden av att använda sig av märkesprodukter.
Gå in på wearmarkt.com WearMarkt - Webbutik
Om du nu ska ha märkesprodukter så spara du en massa pengar.
Fejkprodukter från HongKong. Varken Chanel eller Lancome får säljas på nätet enligt direktiv från Chanel. De som säljs online är enbart dåliga piratkopior i en välkopierad ask.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-05-17, 19:16
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Förlåt men NEJ NEJ NEJ, inte smink för helsike!

Vill du ha bättre/snyggare hud är det något man fixar med scrub, ordentliga tvättar, ansiktsinpackningar, krämer, ja vad som krävs men inte just smink. Tro mig, oavsett hur noga man är kommer det synas, speciellt tjejerna (som sminkar sig regelbundet och har kunskap i ämnet därefter) kommer se det direkt, och det ger garanterat inga pluspoäng hos dom inte.

Täckstift till riktigt jobbiga märken, typ födelsemärken och sånt är givetvis "okej" även om det kommer synas av dom som känner dig och ser att du helt plötsligt inte har något märke för att det nästa dag kommit tillbaka. Sådant skulle jag därför fixa permanent med laser eller motsvarande, kolla med din närmaste klinik. Samma klinik/salong kan också ge förslag på produkter som skulle göra din hud gott, eftersom det varierar så beroende på hudtyp.

Vet att det är en gammal tråd, men vet samtidigt att du (Kille21) är aktiv fortfarande så tänkte jag att jagt svarar ändå

/A
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-05-24, 15:07
Junior Member

Reg.datum: maj 2010
mart is on a distinguished road
Standard

Håller nog med om smink men teckstift samt lite vanligt (puder) om det heter så? Är väl en ganska smart sak även för killar. Beror väl lite på i vilket sammanhang men ute på tex. en nattklubb tror jag inte det är så lätt att någon märker av det
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2010-05-25, 16:28
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Fast puder kommer också att synas, risken för att man som oerfaren kille lägger på fel så det syns och blir kanter osv är också överhängande. Enda gången jag kan tycka att det är okej är om du ska stå i starkt ljus tex på scen eller i tv, har du inte puder i rikliga mängder på dig då ser du sjuk ut. Täckstift kan väl vara okej, men det beror lite från fall till fall.

/A
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2010-08-06, 12:10
Junior Member

Reg.datum: aug 2008
keyboardcowboy is on a distinguished road
Standard

vad för täckstift är nice och rekommenderas ?
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2010-10-12, 12:35
Junior Member

Reg.datum: okt 2010
falso is on a distinguished road
Standard

altså med risk att låta som en husmor säger jag bara: gå till apoteket, de har bra produkter + att de inte är överperfymerade osv. skaffa bra skrub, ansiktsvatten och hudkräm för din hudtyp. så kommer nog den bra hyn som med guld med posten. gör en ansiktsmask ibland och strunta i sminket. smink må hjälpa på traven en dag när allt är fel men i slutändan gör det din hy värre!

Senast redigerad av falso den 2010-10-15 klockan 15:16
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2011-01-17, 11:23
Junior Member

Reg.datum: jan 2011
jazz99 is on a distinguished road
Standard

Tycker helt ärligt att män / killar inte ska använda sig utav smink, det är att krossa linjen i mitt tycke.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är