|
|||
|
Citat:
jag ringde och bokade en tid på eriksbergskliniken förra veckan, som ligger i karlaplan, och var där i måndags. jag fick roa utskrivet direkt utan några som helst problem. läkaren frågade om jag hade testat något receptbelagt tidigare (vilket jag inte har) och jag sa att jag inte hade det men att jag inte heller hade någon lust att göra det då man har hört av så många att det knappt hjälper. så jag sa att jag gärna kör på roaccutan direkt och han höll med mig. var lite orolig över vad han skulle säga för har alltid inbillat mig att min akne inte är jättefarlig men på honom lät det som om roa var nödvändigt för mig. antar att jag har underskattat den... men på dig så låter det ju som att du har en väldigt kraftig akne och att du dessutom haft det i tio år så det borde inte vara några problem för dig heller ![]() visserligen väldigt dyrt, 800kr för att boka en konsultation och sen ytterligare 1700kr för deras roaccutanbehandling och sen ska man betala 600kr för de första 100 tabletterna på apoteket, sen blir det lite billigare på de nästa 100, runt 450kr tror jag det var. men jag känner att om det här är någonting som kommer lösa sig för mig resten av livet så betyder de pengarna inte ett smack. slösar så mkt pengar på annat skit och det här är väl iaf lite av en "investering" =) så om du bor i stockholm så skulle jag verkligen rekommendera att gå dit! om du inte gör det så är jag säker på att det finns andra bra kliniker som du kan gå till! inne på min andra dag nu, kanske kommer med lite updates senare
|
|
|||
|
Citat:
ge inte upp! finns ju en del som inte får det slutgiltiga resultatet efter en kur. kan ju vara så att du behöver köra minst en kur till. jag hoppas verkligen att det blir bättre sen kanske du ska prata med din läkare om att höja dosen kan vara aktuellt?
|
|
|||
|
Citat:
Bor tyvärr inte i sthlm området skulle t mej 4 tim att åka dit men hoppas verkligen den kliniken ja sökt mej till i göteborg kan ta mej på allvar och hjälpa till. Ska betala 550:- för besöket och sen vet ja att ROA kostar men so du säger är det helt klart värt det skulle ge nästan hur mkt som helst för att bli fri min akne . Har tid nu på Måndag halv 5 (längtar otroligt mycke!) så uppdaterar om hur de blir. Du får jätte gärna skriva om hur de går för dig så kan vi följa varandras utveckling lite grann om de nu blir så att ja med får de utskrivet så startar vi ju nästan samtidigt
|
|
|||
|
Liten updatering:
Snart 3 månader under behandling. Ansiktet ser bättre ut än det gjort på fem år. Pannan är helt acne fri, har bara lite ärrbildning och ojämnheter i huden kvar. Enda acnen som är kvar är kinderna precis under ögonen då jag hade en mild uppblossning där några veckor sedan. De håller på och försvinner sakta men säkert i takt med rodnaden. Ryggen är fri från acne mestadels nu också, bara lite rodnad kvar. Om dessa resultat förbättras och håller ut permanent så finns det inga ord att beskriva känslan man skulle få. Men helt klart är en sak, att denna behandlingen hittils varit det bästa jag gjort för min hud. Den som funderar på att ta den skall inte tveka en sekund. |
|
|||
|
Låter underbart , har en fråga till er som har genomgått (genomgår) behandlingen.
Är de så att pormaskarna försvinner med under kuren ? Har nämligen problem med dessa & är lite osäker på om ROA hjälper för att rensa rent allt? |
|
|||
|
Kom precis hem från kliniken (GHM) & fick utskrivet ROA med en gång han bara kollade på mej & sa att ja var en perfekt kandidat för en behandling uppfyllde de kriterierna som behövdes helt enkelt.
Är så GLAD ! äntligen blir man tagen på allvar känns underbart ! Ska tillbaka på ons för blodprov så får jag påbörja behandlingen nästa vecka
|
|
|||
|
vad skönt tia!!
![]() försök att undvika alltför fet mat/alkohol nu de här två dagarna så ska nog proverna gå galant=) känns redan som en liten förbättring efter bara fem dagar men vill inte kasta för mycket öga =P så otroligt skönt att äntligen vara igång iaf... |
|
|||
|
förresten, bör man rengöra ansiktet varje dag nu under kuren? det kan väl inte vara dåligt på något sätt? hur har ni gjort? om ni nu har gjort det under behandlingen, har ni behövt fortsätta med det efter avslutad kur för att undvika massa tråkigheter?
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|