|
|||
|
När det gäller produkter för rengöring kan jag rekommendera Dermalogicas produkter för torr och känslig hy. De kostar lite, men jag tycker helt klart det var värt det. Bytte till det strax innan jag fick Roa, eftersom läkarna var så övertygade om att jag har rosacea, och tyckte att det var lika bra att sluta försöka tvätta bort problemen och vara snäll mot ansiktet istället...
|
|
|||
|
Jag käkade roaccutan från september förra året, fram till februari 2010. Under aktiv behandlingstid hade jag väldigt torr hud, fick också uppblossning av nya finnar i början, trots ätit tetralysal. Sedan kom näsblod, och till sist blev mina ögon skittorra. Jag använde olika ögondropp, ett tag var det så illa att jag hade problem på mororna att titta folk i ögonen för jag var tvungen att blinka så mycket.
Tog 40mg / dag i 1 månad för att sedan höja till 50 / dag. Jag vägde / väger 70kg. Nu är behandlingen över och det har snart gått 2 månader sen avslutat kur, i och med vilket effekten av roaccutanet nästintill borde vara ur min kropp. Jag har fått tillbaka min feta hy, på gott och ont. Hur som helst, roaccutan var ganska jobbigt för mig, är dock glad att jag käkade medicinen. Min acne har blivit bättre, mycket. Dock är allt inte borta, dessutom finns röda mrken på huden kvar efter finnarna, som antagligen kommer försvinna med tiden. Ska träffa min hudläkare om ungefär en månad. Vill verkligen bli helt fri acne. Hoppas sommaren kan fixa det ![]() / en kille som vet |
|
|||
|
Citat:
Har haft akne sedan sommarn 08.. Käkade tetralysal (+Differn-epiduo)i 9 månader.. Alles gott...FInt som attans blev det... Seadan tetralysalfri i ngra månader så Boom.. Tillbaka igen.. Började äta tetralysal(+Differn-epiduo)I december förra året.. Gav det bara en omgång..Dvs 2½månad.. sedan nu då.. Ätit Roa i 8 dagar.. inte märkt så mycket utav biverkningarna bara lite torr, Men märker att huden är finare..spec ena kinden.. Fantastistka resultat redan.Har 3 små små små jäklar...Men de lär ju vara borta imon bitti.. Men bomben kan ju komma vid den 20/4 om jag höjer min dos..Är en Bastant dam. Äter nu 50mg/dag.. om proverna är ok skall jag äta 100/dag så då kommer nog kroppen att reagera om inet annat...Tar gärna del av andras upplevelser och ideér... Allt kul... Hare GÔtt...
|
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Citat:
Nu vet jag inte hur mycket du väger men låter väldigt mycket med 100 mg. När jag åt det vägde jag ca 90kg och jag åt 60mg hela kuren, förutom första veckan då jag åt 40mg. Visst får man äta lite längre men jag slapp då biverkningarna. Det ända jag kände av var torrheten. Och jag fick mycket bra resultat av det. Har iaf inte fått tillbaka nånting
|
|
|||
|
som sagt, gått nu 2 månader sen jag slutade med raoccutan och mitt hår vid pannan är fortfarande mycket tunnare än vanligt. Hur lång tid tar det innan håret växer ut helt och återfår sin naturliga tjoklek etc? Är hårbesatt och vill ha tillbaka min tjocklek vid pannan, där jag tycker det känns som jag saknar hår fast ingen annan ser något
|
|
|||
|
Var hos hudläkaren igår..
Jag väger 60 kg och har gått på 30mg i 2 månader nu. Trodde såklart att hon skulle höjja men hon ville helst att jag skulle fortsätta på 30mg i 6 månader till.. Det är ett big no för mig! Jag ska utomlands i sommar och arbeta där och vill såklart bli klar med behandlingen innan dess, hon tyckte att jag kunde fortsätta med medicinen där men hålla mig inomhus hela tiden. Det tänker jag inte!!!!! Lyckades övertala henne till att börja käka 50mg om dagen nu men hon verkade lite emot det.. Förstår att hon är rädd för biverkningar m.m, men är det inte ganska normalt att äta det man väger? Nu ska jag i alla fall fortsätta på 50mg behandligen ut, hon ville absolut inte höjja till 60mg. Och frågan jag ställde för ett tag sen här har jag fortfarande inte fått svar på så jag försöker igen. Har någon haft vita instänga pormaskar? Jag har ansiktet fullt och enligt min hudläkare är de svårast att få bort. Har de försvunnit på er andra? |
|
|||
|
Citat:
jao..Låter j*kla illa faktiskt..Men får se vad som händer...Är ju ett tag kvar till jag skall till läkaren... Men när du säger..tar hellre en lägre dos...äter längre..1-2 månader... Du undrar jag... Man kan väl inte äta längre än 6 månader..elller hmm menades det som om jag kankse bara åter i 4 månader..hmmm Nu blev det för mycket för mig ![]() Är jäkla trött på skiten.. Vill jag lova... Gah.. men men blir bra detta här skall jag se...=) |
|
|||
|
Citat:
Japp...Gör ju detta... Hur har det gått för dig..Är du färdig med roa?? fick du någon uppblossning?? Och hur lång tid tog det innan du fick resultat?? Hare gott=P |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|