Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1061 (permalink)  
Gammal 2010-03-17, 13:00
Member

Reg.datum: mar 2010
Fiafer is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Fiafer
Standard

Joppe.... Hur länge har du ätit?? och hur har du haft det, med biverkningar uppblåssning m.m.??

Var och tog prover igår... Så i början av nästa vecka så sätte rjag igång...=)
Svara med citat
  #1062 (permalink)  
Gammal 2010-03-18, 00:29
Junior Member

Reg.datum: jan 2010
_joppe_ is on a distinguished road
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Fiafer Visa inlägg
Joppe.... Hur länge har du ätit?? och hur har du haft det, med biverkningar uppblåssning m.m.??

Var och tog prover igår... Så i början av nästa vecka så sätte rjag igång...=)
Ätit i tre månader snart, ingen uppblossning alls faktiskt, åt visserligen tetralysal två veckor in i roakuren vilket man inte får men jag var skraj för uppblossningen, fick heller ingen sån alls, sen om det var p.g.a. mixen vet jag ej. Laddade ju upp en rätt så hög dagsdos på tetralysal när jag visste att jag snart skulle börja med roa. Har haft lite biverkningar, värsta var när jag gick ifrån 40 till 60 mg/dag, blev sjuuukt nedstämd i två veckor, det var skumt som fan, men nu märker jag inte av det längre. Annars har jag haft små eksem på händerna och har just nu ryggont, men inget som hindrar mig ifrån mitt dagliga liv. Smörjer in mig hela tiden, har alltid försvarets på mig till läpparna och alltid en ansiktskräm med mig och duschar varannan dag för att inte torka ut för jävligt och dushar både hår o kropp med nivea natural oil, helt perfekt, kanske låter för fett men precis lagom faktiskt, lycka till, hej!
Svara med citat
  #1063 (permalink)  
Gammal 2010-03-18, 18:28
Junior Member

Reg.datum: dec 2009
Orolig is on a distinguished road
Standard

En fråga till er, hoppas någon har svar, . Det är så att jag har använt Roaccutan i ungefär 4 månader, och det har verkligen hjälpt, MEN jag har jävligt mycket ärr, och det är det som stör mig. Någon som vet hur jag kan göra så de försvinner ? Tack!
Svara med citat
  #1064 (permalink)  
Gammal 2010-03-21, 19:28
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Orolig Visa inlägg
En fråga till er, hoppas någon har svar, . Det är så att jag har använt Roaccutan i ungefär 4 månader, och det har verkligen hjälpt, MEN jag har jävligt mycket ärr, och det är det som stör mig. Någon som vet hur jag kan göra så de försvinner ? Tack!
Finns en kräm...Epiduo...Grymt bra mot ärr.. Men vet inte om man kan använda den samtidigt som roaccutan... Eftersom den "slipar" bort lite av huden och huden är ju redan såpass utsatt .. Men inte helt fel att fråga din dr.. Har själv undrat om man kan använda den samtidigt som roa..

Finns säkert andra bra tips och ideer...
Svara med citat
  #1065 (permalink)  
Gammal 2010-03-23, 07:47
Junior Member

Emejl is on a distinguished road
Standard

Kom nyss tillbaka efter ett besök hos en hudläkare... Riktigt otrevlig och okunnig, ändå påstod han sig ha 30 års erfarenhet. Självklart blev jag nekad, men det var väl lika bra för hade ändå inte velat gå på en behandling hos någon som inte ens har koll på vilka olika mg mängder tabletterna kommer i.

Iaf, nu till saken: Någon som har tips på bra privat hudläkare i Göteborgsområdet?
Svara med citat
  #1066 (permalink)  
Gammal 2010-03-23, 22:01
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emejl Visa inlägg
Kom nyss tillbaka efter ett besök hos en hudläkare... Riktigt otrevlig och okunnig, ändå påstod han sig ha 30 års erfarenhet. Självklart blev jag nekad, men det var väl lika bra för hade ändå inte velat gå på en behandling hos någon som inte ens har koll på vilka olika mg mängder tabletterna kommer i.

Iaf, nu till saken: Någon som har tips på bra privat hudläkare i Göteborgsområdet?
Vilket ställe var du på då?

Jag gick till GHM....Göteborgshudläkarmottagning På drottninggatan... Göra bra Dr har jag..
Inte lång väntetid..Men säg att du ätit tetralysal och hållt på med krämer( Differin & epiduo typ) ett tag..Och att inget hjälper...
Cityakuten ahr också hudspeciallister...Men vet dock inte om de har licens..
LYcka till...

Började med Roaccutan idag...Ska bli kul att se hur det påverkar mig
Svara med citat
  #1067 (permalink)  
Gammal 2010-03-24, 21:25
Junior Member

Emejl is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fiafer Visa inlägg
Vilket ställe var du på då?

Jag gick till GHM....Göteborgshudläkarmottagning På drottninggatan... Göra bra Dr har jag..
Inte lång väntetid..Men säg att du ätit tetralysal och hållt på med krämer( Differin & epiduo typ) ett tag..Och att inget hjälper...
Cityakuten ahr också hudspeciallister...Men vet dock inte om de har licens..
LYcka till...

Började med Roaccutan idag...Ska bli kul att se hur det påverkar mig
Tack för svaret! Ska definitivt kollas upp!

Jag var på backa vårdcentral på Hisingen och träffade en hudläkare, jag var inte den enda missnöjda efter en googling upptäckte jag. Men betalade iallafall inte något för besöket. Jag har knaprat tetralysal i 4 månader utan resultat, B5 i två år med resultat och en kass mage haha. Men det här med differin & epiduo, är det något dom kan kolla upp om jag använt ifall att dom inte skulle tro på mig? För har inte testat någon utav de två krämerna, har ingen lust heller...
Svara med citat
  #1068 (permalink)  
Gammal 2010-03-25, 10:42
Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emejl Visa inlägg
Tack för svaret! Ska definitivt kollas upp!

Jag var på backa vårdcentral på Hisingen och träffade en hudläkare, jag var inte den enda missnöjda efter en googling upptäckte jag. Men betalade iallafall inte något för besöket. Jag har knaprat tetralysal i 4 månader utan resultat, B5 i två år med resultat och en kass mage haha. Men det här med differin & epiduo, är det något dom kan kolla upp om jag använt ifall att dom inte skulle tro på mig? För har inte testat någon utav de två krämerna, har ingen lust heller...

aha..Ok...Tur att du inte betalade..
Nej de kan inte klolla upp det...Men i "regel" så använder man differin och epiduo samtidigt som tetralysal.. gjorde jag båda ggr jag ätit det..Bra krämer..Men om inte tetra fungerar så lär det inte spela någon roll.. Säg att du äter antibiotikan och även har krämerna.. För om inte så kanske de säger att du skall testa med krämerna..så ljug på.. Och lycka till...
Svara med citat
  #1069 (permalink)  
Gammal 2010-03-25, 14:20
Junior Member

bieber is on a distinguished road
Standard

JAG BEHÖVER HJÄLP!

ska till hudläkeran imorogn och kommer antagligen få roaccutan utskrivet. Klart att jag vill ha roaccutan utskrivet men samtidigt vill jag ju kunna sola i sommar och då blir jag tveksam om jag ska ta roaccutan nu?

Och jag åker till USA i september så det är nu jag måste ta det isf.

Vad ska jag göra? om jag inte tar det så tänker jag att jag får sola sjukt mkt i sommar så jag förhoppningsvis blir av med finnarna och sen fortsätta sola i usa. men orka sola hela livet..

Om jag tar det, kommer man kunna sola ngt då om man har hög solskyddsfaktor ?
Svara med citat
  #1070 (permalink)  
Gammal 2010-03-25, 15:28
Junior Member

wawawowowiwi is on a distinguished road
Standard

Du kommer kunna sola...
Jag solade för första gången idag, eller satt ute i solen i alla fall i två timmar, med solskyddsfaktor. Huden är såklart jättekänslig så sola försiktigt och ha solskydd!!!!!! Aktiviteter som innebär mycket sol ska man ju såklart undvika. Jag kommer ju i alla fall inte åka till stranden i sommar, det kommer inte min hud klara av. Märkte redan idag efter dessa två timmarna, som inte var direkt 'solning' och skydd att huden tar för sig... blev dock lättare brun. Märkte också att mina fräknar tittade fram, bara efter idag

Jaa.. du kommer märka själv. Så länge du gör det på en hälsosam nivå med solskydd tror jag inte det är någon fara. Det är såklart jobbigare att äta den på sommaren än på vintern men det är värt det tycker jag. Du kommer ju själv märka vad din hud klarar av och inte.

Lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är