|
|||
|
Citat:
Skulle få extremt irriterad hud om jag gjorde det då jag gick på roaccutan. Illröd hud hela sommaren är inte det snyggaste precis. Det är också extremt dåligt för din hud att vara så irriterad och röd... Sen brukar dom flesta få bättre hud sommartid. Jag hade nästan blivit av med all min acne en sommar jag då jag var i Frankrike två månader. Kommer tillbaka till ett regnigt Sverige och på 3 månader var jag tillbaka på ruta ett... ![]() Men om du kan tänka dig att undvika solen en hel sommar så är det möjligt att gå på roaccutan en sommar. |
|
|||
|
Citat:
Jag påbörjade min behandling för 1 månad sen. Var ganska osäker i och med att jag kommer få äta den under juni månad också och frågade min hudläkare om detta, hon sa att det var inga problem så länge jag inte solade medvetet. Att sitta ute i solen och fika, gå promenader eller liknande är inga problem, man ska däremot inte glömma bort solkräm. Att ligga och steka eller göra väldigt påfrestande aktiviteter, som tex vindsurfing eller att bara vara på stranden är naturligtvis inte bra och det bör man självklart undvika. Personligen tror jag inte att det är några problem, så länge man kan klara sig utan att sola. Om det stora problemet är att bli brun så tycker jag att man ska vänta! eller använda väldigt mycket solkräm, man blir brun av det med... ![]() Har för övrigt en fråga till övriga om detta också. Jag ska utomlands i Juli och kommer därför sluta äta min medicin då, jag kommer alltså äta den i 5 månader. Just nu äter jag 30mg om dagen, har käkat det i en månad. Man ska ju äta en totaldos, men hur vet man vad denna är? om man inte hinner komma upp i den dosen? ska jag be min hudläkare att höja dosen nästa gång jag är där? (om en månad, alltså två månader in i behandligen) |
|
|||
|
Citat:
Pratade med min läkare och sa att jag inte kan äta roaccutan på sommaren och förklarade varför. Då sa hon att vi höjer dosen direkt så att jag skulle hinna just det. Så prata med läkaren förklara läget så kommer du säkert få höja dosen till 1mg/kg |
|
|||
|
Får inte redigera mitt inlägg längre.
Men här är lite mer info om totaldos För att få ut maximal effekt av Roaccutan ska man i slutändan ha kommit upp i en totaldos av 120 mg per kroppskilo under en period på 4-6 månader. Det är alltså totaldosen som räknas för slutresultatet. Min totaldos vid avslutad behandling räknat på min kroppsvikt kommer alltså att vara 75kg x 120mg = 9000 mg |
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Har nu på min 5e dag fått lite blodig avföring , är det vanligt?farligt ?
Börjar bli orolig nu, ska ringa läkarna imorgon och höra vad hon säger och begära en rektumundersökning ![]() Får hoppas det är hemoroider bara och inget farligare .. Btw , uppblossningen har börjat ,men nästan bara på överläppen, har ca 15-20 små vita jävlar där haha. Mvh |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|