|
|||
|
Bara jag som har fått TVÅ dåliga leverprov?
![]() Båda gångerna så hade jag inte druckit men däremot tagit receptfria värktabletter dagen innan då jag inte tänkt på att jag ska in på prov nästa dag.... Sen ringer läkaren eller så får jag ett brev där det står att jag inte ska äta roa och ta ett nytt prov inom en vecka. Det ända jag gör då är att undvika allt som kan vara dåligt för levern dagen innan så är det bra igen. Mitt 3e leverprov så drack jag fredag (5 glas vin) och hade prov på onsdag veckan efter, inga som helst problem. Men läkaren säger att värktabletter inte ska vara några som helst problem om man inte brukar dom varje dag i flera veckor... |
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Dem som äter Roaccutan måste ju vara extremt utseendefixerade, och underskatta hjärnans starka sidor värre än Bert Karlsson underskattar thepiratebay.
Jag hade erbjudandet att få Roaccutan utskrivet, då jag hade svår acne förr. Jag ville dock inte äta den pga biverkningar, jag var rädd om livet. Istället började jag röra på mig, äta nyttigt, rengöra ansiktet, använda andra varor utan biverkningar och tillslut försvann dem. Idag har jag världens finaste tjej, pluggar teknisk fysik och är helt depressionsfri. Tänk efter innan ni börjar med denna medicinen. Ingen vill kanske ha en människa som liknar en figur i filmen Wrong Turn, men ingen vill heller ha en hjärndöd flintis. Acne går att få bort utan Roaccutan. |
|
|||
|
Är du ett retard på riktigt eller skriver du detta bara för att provocera? Under alla år som jag hade problem med dålig hy skötte jag mig bättre än 99% av Sveriges alla ungdomar. Sällan alkohol, bra kost, mycket träning, regelbunden sömn, rätt produkter, etc etc etc.
Du kan väl försöka få in i huvudet hur desperat man är av att få bort acnen om man tar Roa trots alla eventuella biverkningar man hör om. Har man testat allt förutom roa utan att få på acnen så gör man det. Citat:
|
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Tja!
Är ny på forumet, och har läst igenom hela denna tråden. Lite info om mig: Man född -78. Acne sedan 13-14-årsåldern. Testat alla (känns som det iaf) krämer, inget har funkat. Fick Tetra -05 och har käkat det nästan konstant sedan dess. Kör dock halverad dos (1 tablett om dagen), och det håller finnarna i chack (inte helt bra men acceptabelt). Lite frågor; (klipper/klistrar från Flashback). Ska börja med Roa till hösten efter att ha knaprat Tetra i några år. Har funkat skitbra under tiden jag ätit dem, men slutar jag så.....pang! Vad jag är mest orolig för är egentligen uppblossningen. Så jag har följande fundering för att undvika/mildra den: Har testat B5 under nåt år och det verkade funka bra på mig. Fick något som skulle kunna liknas vid uppblossning då jag började med det. Om man kör B5 fr.o.m. nu och nån månad in i Roa-kuren, borde inte kroppen vara relativt "rensad" av B5 redan så uppblossningen av Roa blir mildare? Om man aldrig haft ärrbildande/bölder acne, kan effekten av Roa göra så att man får det? Funderingarna går som så att all "skit" ska ju ut nästan samtidigt, vilket i min förvirrade hjärna skulle kunna resultera i större finnar och ev. även bölder.... Senast redigerad av Fangface den 2010-03-04 klockan 14:52 |
|
|||
|
Citat:
Tre månader in i min kur på 30mg. Har inte fått en "stor" finne i ansiktet på bra länge nu, men det är dom förbaskade märkena som är seg att försvinna. Någon annan som det tar mycket längre tid innan märkena försvinner för? |
|
|||
|
Att man inte ska använda någon scrub då man äter roa vet nog alla här då den innehåller många ämnen som kan reta huden, men jag fick en idé då jag satt i bastun.
Istället för att använda en scrub med massor av olika kemikalier så gick jag ut i snön och tog upp ny snö och drog det över ansiktet, nysnö som det är nu där jag bor, är nästan som sand just innan den smälter. Fick bort all den döda torra huden jag haft runt munnen / kinder. Efter bastun så återfuktade jag med propyless Snö är naturens egna scrub! Se bara till att det är nysnö och inte snö som varit på marken några dagar, då den blir förorenad ganska så fort även om den ser ren ut. |
|
|||
|
Citat:
Citat:
Rätt igen. Och självklart gäller det alla personer som lider av acne (även fast det är en stor synd att lida av acnen. utseendefixerade hycklare som de är) eftersom det inte är någon skillnad på acne och acne då alla har likvärdiga acneproblem samt exakt samma genetisk uppsättning. Du prickade alla rätt. Jackpot! Vill du ha en stor vit nallebjörn som pris eller en garanterad hälsosam resa till USA för en genomgripande skräddarsydd behandling hos en hjärnkirurg? The choice is yours. Senast redigerad av superfrankie den 2010-03-06 klockan 02:48 |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|