Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-06-09, 17:07
Junior Member

Reg.datum: nov 2008
Nudie is on a distinguished road
Standard Ögonkräm mot mörka ringar?

Hej, hoppas någon här kan hjälpa mig. Har nästan alltid haft mörka ringar under ögonen. Har provat diverse ögonkrämer och även smink. Har sen ett tag tillbaka slutat med ögonkräm men ska börja igen. Hoppas på bättre resultat denna gång. Finns massor av ögonkrämer där ute som lovar massa men kanske inte alltid uppfyller det dom har lovat.

Har idag kollat runt efter ögonkrämen och fastnade för en ögonkräm som heter Hylexin. Den ska visst vara bra mot mörka ringar. Vissa upplever den som bra, andra inte. Den kostar också 1000 kr för en liten tub. Här är en tjej som gjort test på denna men inte gett den bra betyg direkt - Louise testar den berömda Hylexin-krämen! - rightnow - Starta en gratis blogg och börja blogga själv.

Vad tror ni om denna? Kan ni tipsa om andra ögonkrämer också? Jag är 27 för övrigt.

Mycket tacksam för hjälp.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-06-29, 21:45
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
GlennA is on a distinguished road
Standard

Jag tycker Dr Brandts "Lineless Eye Cream" är mycket bra - åtstramande och trollar bort både påsar och mörka ringar under ögonen. Kör den själv varje dag.
Vill man ha ett billigare mindre lyxigare alternativ, så tycker jag även "L'Oréal Men Expert Vita Lift Eye Double Lifting Effect" funkar fint och fyller sin funktion (börjar dock bli allt svårare att få tag på).
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-07-13, 10:52
Junior Member

Reg.datum: jul 2011
Gable is on a distinguished road
Standard

Tycker ingenting fungerar. Huden under ögonen är liksom så tunn så den mörka håligheten syns igenom. Har hört att om man använder retina A under längre perioder så produceras mer collagen i huden, vilket gör den mer plump. Kanske funkar, men krämen peelar huden kraftigt så till en början med kan man nog förvärra situationen.

Senast redigerad av Gable den 2011-07-27 klockan 14:17
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-08-08, 01:22
Nakis
Guest

Standard

Min svarta ögonen är särskilt allvarligt, vilken typ av concealer inte använder, har provat en mängd ögonkräm är mycket effektiv, som kan berätta för mig vilken typ av ögonkräm mer Well. Tack vänner.:)
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-08-24, 21:47
Junior Member

Reg.datum: aug 2011
Molekyl is on a distinguished road
Standard

Gick på reklamen på tv och köpte Garnier caffeine anti-dark circles som är en sorts rollon med väldigt tunn concealer som man ska ha under ögonen. Gillar den just för att den är så tunn och inte lägger sig som ett lager. Sedan tror jag det är lite fuktkräm i den så att huden inte torkas ut (för även om man döljer problemet vill man ju samtidigt inte förvärra det i grunden). Jag gjorde så att jag bara tog ena ögat först för att jämföra och det blev stor skillnad.
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-08-28, 14:15
Junior Member

Reg.datum: aug 2011
Andgul is on a distinguished road
Standard

Det finns också hudkräm som har samma färg som huden åt för dom flesta,genom att dölja mörka ringar.
Av att bedöma dina mörka ringar,så har du kanske svårt att sova under nätterna...?
Det gör så att dina ögonen blir trötta och bearbetar mot tröttheten.
Då kiknar ögonen mycket och blir till en belastning för dina ögonen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är