Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-01, 22:08
Junior Member

Reg.datum: maj 2010
mart is on a distinguished road
Standard Trång förhud

Hej!

Jag har alltid haft problem med lite för trång förhud. Detta har aldrig direkt varit något jag haft några problem med men har nu fått veta att detta är något som bör åtgärdas för att undvika problem i form av infektioner i framtiden.
Någon mer som har/haft samma problem?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-16, 21:21
RobertST
Guest

Standard

Detta problem, har inte jag, är mycket lätt fixat! Ta kontakt med din läkare på din vårdcentral så skriver han ut en remiss. Remissen betyder att du kommer att få probbet fixat ganska snabbt, det är en mycket enkel operation har jag hört! Går snabbt och är ganska smärtfritt oxå. Efteråt kommer du inte att ångra dig!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-21, 13:14
Junior Member

Reg.datum: mar 2011
Jimmy is on a distinguished road
Standard

Jag har haft samma problem men gjorde operation när jag var väldigt liten kanske 6-7 år. Precis som RobertST säger är det ett mycket enkelt ingrepp på mig gjorde de bara ett snitt i förhuden, har inte haft några bekymmer sedan dess. Gå till din husläkare och prata med honom, det är lika bra få det ur vägen. Du kommer säkerligen få ett än mer njutbart sexliv efteråt.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-03-23, 15:36
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
Khayman is on a distinguished road
Standard Jo då..

När jag blev 30 så fick jag problem med förhuden för att jag hade problem med en hudsjukdom som förstör bindväven.
Jag blev frisk men förhuden var för trång och behövdes tas bort.
Du behöver inte vara orolig, jag fick ta bort rätt mycket på grund av sjukdomen men det kändes inte alls.
efter operationen är det lite problematiskt eftersom man har stygn där nere och som man så händer det ju att man får erektion då och då under dagen vilket inte är skönt, men inga stora problem.
Nu i efterhand så är enda minnet ett litet tunt ärr som går hela vägen runt men inga som helst problem och jag tror att jag inte är lika känslig längre vilket gör att jag kan roa mig med min fru längre
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2012-01-24, 22:59
Junior Member

Reg.datum: jan 2012
larzone is on a distinguished road
Standard

Lätt ordnat, ring din VC. Enkelt o smärtfritt ingrepp vet jag av erfarenhet från en polare.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2012-02-01, 19:53
Junior Member

Reg.datum: feb 2012
sophie90 is on a distinguished road
Standard

Som alla andra säger, det enda rätta du kan göra är att ringa din läkare. Lycka till gubben...

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are