Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-08-24, 15:29
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
förbryllad is on a distinguished road
Standard Dermaroll - nålar i ansiktet

Börjat kika på behandlingar för ärr, som min acne orsakat. Ärren är relativt små och inte alls djupa och min hudläkare nämnde för ett par månader sedan dermaroll. Där man låter små nålar penetrerar (visst, roligt) huden. Det finns två bra trådar på acne.org:
Dermaroller - Acne.org Message Boards

Ok guys... - Acne.org Message Boards

Vad jag vet finns det ingen klinik i min stad, Uppsala som erbjuder dermaroll, men man kan beställa från internet och själv utföra. Det finns en mängd bra guider och annat som förklarar hur man ska gå tillväga. Vanligast är att man behandlar ärr med en 1.5mm dermaroller, men eftersom jag tänkte göra det på mig själv, är det nog säkrare att gå med kortare nålar, 1mm. Tänkte beställa denna:

1.0 mm 3-line Dr.Roller - Derma Rollers

Min acne har inte helt lagt sig så jag tänker inte påbörja någon behandling innan min hy är fri från acne.

Ungefär var 7:e vecka kan en ny dermaroll påbörjas. Jag är dock osäker på vad för kräm som jag ska applicera på huden efter en dermaroll.

Är det någon här på Gents som testat detta? Vad tror ni. Diskutera.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-09-04, 09:21
HudFin
Guest

Exclamation Derma roller behandling

Jag avråder starkt att utföra hemmabehandlingar själv med nållängd längre än 0.5mm! (Helst endast upp till 0,2mm) De skador som du kan åsamka kan vara långt värre än akneärren du försöker komma åt!

Vill du ha professionell behandlíng kan du vända dig till en klinik, i Uppsala ex. Hudcoachen på Kungsgatan 45B, som utför klinikbehandlingar samt använder rätt produkter för hemmabruk. De har lång erfarenhet samt använder även microdermabrasion eller Enerpeel för ärrbehandlingar.

Ta hand om dig!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-09-05, 07:12
redwingshoes9
Guest

Standard etryt

Cheap red bottom shoes with the hidden platform and the red sole is fashion. This red sole shoes will be more popular as the classic leopard. And also with tall boots classic you can enjoy. The fashion winter snow boots for women online now.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är