Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-06-07, 09:00
Junior Member

Reg.datum: jun 2010
Korvene is on a distinguished road
Standard Aloe vera i ansiktet

Hej!

Första inlägget här, så ha lite överseende.

Har för inte allt för länge sedan införskaffat Aloe Vera Body lotion. Tanken va att jag skulle ha det i ansiktet efter att ha tvättat med ACOs dagliga ansiktstvätt.

För det första, är det meningen att man tvättar av lotionen med vatten, eller ska den bara smetas på?

Andra: Är det rätt produkt för användning i ansiktet? Jag vet inte om det beror på lotionen, men sen ja började använda den (3-4 dagar sen) så har ja fått små finnar ovanför högra ögonbrynet. Jag brukar vanligtvis inte få finnar där.

Tacksam för svar

/Korvene
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-06-07, 15:25
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Aloe veran som sådan har ingen negativ effekt för ansiktet, om något en positiv inverkan. Men en body lotionen innehåller ju mer än bara aloe veran, och jag kan tänka mig att det är de som ställer till det och att den kanske är för fet för att ha i ansiktet mer än om man är väldigt torr. Detta borde stå på förpackningen, men body lotion brukar oftast vara för just kroppen.

Body lotion ska masseras in i huden, och det ska göras i sådana mängder att det inte lägger sig som en hinna ovanpå (om inget annat anges på förpackningen).
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-03-23, 14:45
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
Khayman is on a distinguished road
Standard

Aloe vera har i alla tider svurits vara det ultimata mot alla åkommor oavsett om man dricker det eller smörjer in sig.
Dock finns det INGA som helst studier som visar att det faktiskt fungerar förutom alla som TROR att det funkar.
Fråga en forskare som forskar om liknande produkter så kommer han svara att känns det skönt att kladda det i ansiktet så använd det, men det finns inga tester eller forskning som visar att det fungerar förutom det som står i reklamen.
Framför allt äldre människor kan svära att det fungerar för deras väninna hade en gång problem med magen... osv.
Vill ni höra mer om ämnet så ladda ner podcasten som heter "skeptikerpoden" så tar dom upp det där

Senast redigerad av Khayman den 2011-03-23 klockan 14:47
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är