Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-05-18, 17:45
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
förbryllad is on a distinguished road
Standard Laserbehandling av acneärr

Jag har haft acne, det mesta har lagt sig men får en och annan finne då och då. Hur som helst, jag har fått små ärr på pannan, vid tinningen och kinderna som jag vill ta bort. Det är inga djupa ärr, det konstaterade min hudläkare. Jag tänkte mig en laserbehandling för hela ansiktet så allt blir lent och fint. Vad rekommenderar ni på forumet? Egna erfarenheter?

Är 20 år, kille, bor i Uppsala.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-05-20, 14:42
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

De flesta kliniker som utför laserbehandlingar har kostnadsfri rådgivning, mitt förslag är därför att du går till några olika och hör vad dom har att säga samt vad det skulle kosta. Sen tar du den som är billigast och du får förtroende för.

Inga egna erfarenheter inom området dock, och har inget medicinskt kunnande heller så här tar mina tips slut.

/A
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-07-18, 12:46
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
förbryllad is on a distinguished road
Standard

Ingen här på forumet som kan svara?

Jag har läst om framför allt två laser, Fraxel CO2 laser och vanlig CO2 laser, vidare tycks de två vara de mest effektiva behandlingarna av ärr i ansiktet.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-09-03, 16:53
Junior Member

Reg.datum: sep 2010
sunrise is on a distinguished road
Standard Cicatrix

testat cicatrix?
det hjälpte mig iaf
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2010-11-29, 14:28
Junior Member

Reg.datum: nov 2010
gnottentott is on a distinguished road
Standard

Min erfarenhet är att det finns många, kanske inte oseriösa, men i alla fall inte så effektiva, "hudterapeuter" i sina små salonger därute.
Vill du ha en seriös och ordentlig behandling så tycker jag du skall vända dig till en klinik med riktiga hudläkare (en ordentlig skillnad på hudterapeut och hudläkare). Det finns ett par stycken i Stockholm vad jag vet, som har hudläkare och plastikkirurger. Själv anlitade jag akademikliniken i Stockholm, på gärdet. De är väldigt seriösa och kan sin sak. Jag gjorde en sk laserpeeling med koldioxidlaser. Den gick på 25000 kronor, men jag tyckte den var värd sina pengar. Tyvärr hade jag rätt djupa ärr innan, och min hudläkare var väldigt uppriktig med att man inte kan få bort alla ärr när man har så djupa som jag har, men man kan ändå göra en hel del. Och jag tycker att det blev bra. Du skriver att du inte har så djupa, så dig kanske de kan fixa till ännu bättre
Beställ en tid hos hudläkaren med andra ord. Det är mitt tips.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är