Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-03-18, 08:19
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
Maggeswe is on a distinguished road
Standard Hudkrämer för män

Hej!

Jag har sedan en tid tillbaka använt Loreal for men produkterna som jag tycker funkat bra. Har igentligen inte testat så mycket annat. Undrar nu därför vad er erfarenhet av denna serie är? Dom ligger ju i rätt pris och så där, läste också en hel del tester där man funnit att skillnaden mellan dyra krämer och budgetkrämerna är näst intill obefintlig, dvs effekten av dem.

Vad är er erfarenhet?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-03-22, 16:20
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Kan du länka till testerna, tack.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-03-26, 13:20
Junior Member

Maggeswe is on a distinguished road
Standard

Hej!

Finns en hel del om du söker på nätet, både mindre och större tester. Kanske dessa hjälper dig lite.

Billig rynkkräm lika bra som dyr - Skönhet - Hälsotips Träningstips Friskvård Träning | Expressen

Ls: Dyra lyxkrmer inte bttre n vanlig ansiktskrm p Doktorn.com
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-04-06, 16:57
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Det där är bara rynkkrämer. Något som jag tycker är helt onödigt.

Huden är ett levande organ och påverkas av det som vi matar den med =hudkrämer. På samma sätt som kroppen inte mår bra av allt för kemiska substanser, på samma sätt reagerar huden på diverse preparat.

Sen bör det tilläggas att åldrandet redan är inprogramerat i oss och går inte att stoppa. Däremot kan man ge sin hud en chans att åldras med värdighet.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-03-23, 15:02
Junior Member

Khayman is on a distinguished road
Standard

Nja det där är nog en sanning med modifikation.
Matar huden med? huden är det största organet vi har och vi har det för att skydda kroppen, Det är ganska svårt för huden att ta upp näring utifrån i form av hudkrämer och annat.
Däremot matar vi huden genom det vi tillför via mat och dricka.
Det man kan göra är ju att skydda huden vilket är annorlunda, det görs med hudkrämer och annat.
Detta gäller ju faktiskt även håret som är ett dött material, det är endast hårroten som lever.
Men beroende på hur nyttiga vi är desto hälsosammare och motståndskraftigare hår och hud får vi.
Men för att håret ska skyddas och se fint ut så måste man ta hand om det för att det ska hållas mjukt så det inte bryts och förstörs (samma som med pälsar som också är döda).
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2011-07-20, 14:35
Junior Member

Reg.datum: jul 2011
Gable is on a distinguished road
Standard

Jag tycker att en del dyra krämer är dåliga och inte alls värda priset men andra är bra. Gillar Clarins för tillfället. Fast sen tycker jag också en del krämer är bra ett tag sen ger de hudreaktioner eller känns inte längre som de fungerar så bra.

Senast redigerad av Gable den 2011-08-01 klockan 15:14
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-08-07, 13:52
Junior Member

Reg.datum: jul 2010
fyran is on a distinguished road
Standard

I ärlighetens namn så har jag i princip provat allt som gents säljer. Upprepade gånger har jag ignorerat deras tips om "dermalogica" eftersom jag har upplevt dom som ganska dyra. Men för en tid sedan fick jag hem lite testers. Och tror du inte på fan att det visade sig vara det bästa jag någonsin använt?
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-08-18, 09:15
Elmo
Guest

Standard

Oavsett vad, för hans bästa.:D
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2011-08-20, 00:45
Tegan
Guest

Standard

Ah de goda männen i L'Orea
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2012-02-07, 18:36
Junior Member

Reg.datum: feb 2012
Sågare is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maggeswe Visa inlägg
Hej!

Jag har sedan en tid tillbaka använt Loreal for men produkterna som jag tycker funkat bra. Har igentligen inte testat så mycket annat. Undrar nu därför vad er erfarenhet av denna serie är? Dom ligger ju i rätt pris och så där, läste också en hel del tester där man funnit att skillnaden mellan dyra krämer och budgetkrämerna är näst intill obefintlig, dvs effekten av dem.

Vad är er erfarenhet?
Hej. Jag har testat Loreal For Men och tyckte om den. I början. Efter ett tag märktes det att den tillhör de billigare. Du får vad du betalar för. Mitt tips är svenska Recipe For Men.
Läs recensionerna i shopen.

/Tony
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är