Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hud

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21 (permalink)  
Gammal 2008-09-17, 04:22
Piratens avatar
Member

Reg.datum: sep 2008
Piraten is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Piraten
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ekströms Visa inlägg
Jo jag körde Tetra i 4 månader, visst blev det bättre, men man vill ju ha bort allt, vilket inte hände. Sen är det bara en temporär lösning, så fort man lägger av med den så kommer skiten sakta men säkert tillbaka. Hur mycket acne har du och hur mycket hjälper tetra?
Jag har en del på kinderna, ryggen samt bröstet, har kört tetra nu i 3 veckor och det har hjälpt men inte så mycket som jag hade hoppats på, det mesta är kvar i princip, hur lång tid tog det innan du märkte någon större skillnad?
Svara med citat
  #22 (permalink)  
Gammal 2008-09-17, 15:42
Junior Member

Nightcap is on a distinguished road
Standard

Jag har en del finnar - definitivt mer än 'bara ett par' - och de sträcker sig ut över både rygg, axlar och bröst.
Visst påverkar det livet - jag är skeptisk till att fastna på foton, jag är skeptisk till att ragga och när folk kollar så tror man ju att de kollar på ens finnar.
Men hur dumt det nu än må låta så är det mesta i ditt huvud!
Bryr sig egentligen dina kompisar om at du har finnar?
Bryr du dig egentligen själv om någon du umgås med har finnar?

Det kan vara svårt att komma ifrån men du är den du vill vara och om du lägger kraft bakom det så kan du helt klart 'lysa' mer en den där finnfria hulken i hörnet.

Men vad vet jag egentligen om livet >.>
Svara med citat
  #23 (permalink)  
Gammal 2008-09-17, 18:15
Junior Member

Hampeteh1 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Jo det är samma ska, tetralysal är namnet, innehåller tetracykliner eller vad det nu är. När jag blev nekad Roaccutan fick jag DUAC av hudläkaren, var nog det sämsta jag någonsin testat, min hud blev illröd på vissa ställen, och efter att ha använt det en gång och man blivit röd gick det nog inte bort på 2 dagar. Hur funkar Tetralysal för dig förresten? Blir du helt clean eller bara lite? Och hur länge kör du de?
jag fick samma fenomen av DUAC som dig, men efter ett tag vände(stavning?) sig huden med den krämen, och man blev inte allst lika röd längre, nästan åt solbrun hållet.. inget jag led av iallafall !
tetralysal har funkat relativt bra för mig, för mina finnar kommer som VÄRST nu i september-november, så var det iallfall förra året, och de är väll nånstans i oktober jag brukar börja med tetralysal, och kör med det till maj..
Men somsagt så försvinner ju inte ALLT.. kommer knappt ihåg hur det är riktigt för mig, men tidigare så har jag kännt att tetralysal har varit helt OKEJ att använda, och jag har kännt mig relativt fräsch.
Men ju mer man använder det ju sämre ska det ju funka har jag hört?

Citat:
Jag har en del på kinderna, ryggen samt bröstet, har kört tetra nu i 3 veckor och det har hjälpt men inte så mycket som jag hade hoppats på, det mesta är kvar i princip, hur lång tid tog det innan du märkte någon större skillnad?
3 veckor? då kan du lugna dig, men du borde märka NÅN skillnad iallafall inom dom kommande 3-5 veckorna!

Citat:
Det kan vara svårt att komma ifrån men du är den du vill vara och om du lägger kraft bakom det så kan du helt klart 'lysa' mer en den där finnfria hulken i hörnet.
det där håller jag med om!
Svara med citat
  #24 (permalink)  
Gammal 2008-09-17, 18:34
Junior Member

Jens_Persson is on a distinguished road
Standard

Jag rekomendera dig att ta Basiron. gå till apoteket och fråga. Jag tar Basiron morgon och kväll gör man det och inte missar det så hjälper det jävligt bra
Svara med citat
  #25 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 15:04
Caylons avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Caylon is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Caylon
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jens_Persson Visa inlägg
Jag rekomendera dig att ta Basiron. gå till apoteket och fråga. Jag tar Basiron morgon och kväll gör man det och inte missar det så hjälper det jävligt bra
Det där är så himla individuellt tyvärr. Jag har provat Basiron (5 och 10%), Stioxyl (5 ch 10%), Differin (recept av läkare) samt vitamin b5. Inget av nämnda har fungerat på min acne, men visst, basiron fungerar säkerligen på mild till måttlig acne, precis som alla andra produkter på marknaden.
Svara med citat
  #26 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 19:38
Junior Member

4thtimearound is on a distinguished road
Standard

Känner igen mig i allt ni skriver, om hur man tror att så fort någon kollar på en så är det ens finnar dom kollar på osv.. känns verkligen så.

Jag är just nu inne på min tredje Tetralysalkur, brukar köra dom i ca 6 månader och dom gör mig alltid finnfri i några månader. Brukar sluta just innan sommaren och då är dom borta under juni,juli och augusti men sen i September kommer dom tillbaka. Riktigt störande såklart. Har blivit exakt likadant efter mina två första kurer med Tetra och ändå startade jag en ny för ca 1 månad sedan.

Är det skadligt för tarmen att köra så länge och ofta med Tetracykliner? Ingen av mina läkare har sagt något. Har inte provat på Roaccutan än, men har funderat flera gånger - vill verkligen bli fri från finnarna en gång för alla.

Men min hudläkare sa att jag inte har ärrbildande-acne så hon vill inte skriva ut det till mig. Det känns ju bra att det inte är ärrbildande men samtidigt så har jag ganska mycket i ansiktet - får jävligt dåligt självförtroende av dom.

Vet fan inte hur jag ska göra, känns dumt att riskera något med Roaccutan när jag ändå inte har så jättegrov acne (har dock ganska mycket och har levt med det i ca 3 år nu.)

Skönt att skriva av sig iaf.
Svara med citat
  #27 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 19:59
Junior Member

Hampeteh1 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Är det skadligt för tarmen att köra så länge och ofta med Tetracykliner?
det där undrar jag också!!!

Sen skrev nån att under tiden man använder tetralysal förbättras acnen?
vart kommer dom källorna ifrån? har aldrig hört det förut...
För jag menar finnarna ska ju försvinna med tiden, så då kan man ju köra med tetralysal tills dom försvinner.. OM det nu är så????
Svara med citat
  #28 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 20:06
Member

plus is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hampeteh1 Visa inlägg
det där undrar jag också!!!

Sen skrev nån att under tiden man använder tetralysal förbättras acnen?
vart kommer dom källorna ifrån? har aldrig hört det förut...
För jag menar finnarna ska ju försvinna med tiden, så då kan man ju köra med tetralysal tills dom försvinner.. OM det nu är så????
Men ja. Som sagt, acnen förbättras under tiden du tar tetralysal ändå tills du blir immun mot antibiotikan som många blir. När du lägger av med tetralysal kommer acnen sakta men säkert komma tillbaka. Visst, du kan ta tetralysal i flera år om du vill tills acnen försvinner men vore det inte mycket skönare att ta en roa kur i sex månader och slippa skiten för alltid?
Svara med citat
  #29 (permalink)  
Gammal 2008-09-18, 21:45
Piratens avatar
Member

Piraten is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Piraten
Standard

Nu har jag fått remiss hudläkare och ska få roa utskrivet, får hoppas på att det hjälper, känner åtminstone att det är värt det!
Svara med citat
  #30 (permalink)  
Gammal 2008-09-19, 09:40
Caylons avatar
Senior Member

Caylon is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Caylon
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Nu har jag fått remiss hudläkare och ska få roa utskrivet, får hoppas på att det hjälper, känner åtminstone att det är värt det!
Jösses det gick snabbt! Grattis

Håll oss uppdaterade om du skulle känna av några biverkningar!

Senast redigerad av Caylon den 2008-09-19 klockan 09:47
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är