Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-09-01, 19:53
Junior Member

Reg.datum: sep 2009
hårborttagning is on a distinguished road
Standard Varför fungerar inte hårväxtstopmedlet även vid krämborttagning???

Undrar varför det inte finns någon befintlig hårstopväxtspray som fungerar BÅDE vid vaxning och krämborttagning? Vore det inte både smidigare och mer flexibelt att ha en hårstopväxtspray som antingen fungerar OAVSETT hårborttagningsmetod alternativt helt enkelt skaffa en hårborttagningskräm som på samma sätt som vaxning tar bort håret med rötterna, alternativt ännu hellre utveckla och sälja någon KRÄM som en kombinerad hårborttagare ner till hårroten och stopväxtkräm samtidigt? Ja, det finns en mängd olika lösningar och kombinationer att välja på som sagt.

Ja, det vore ju i mina ögon en bra mycket smidigare och flexiblare lösning, för de som hellre föredrar krämborttagning än vax ( gör ju enligt min erfarenhet fruktansvärt ont, ja rena fakirmetoderna tänkte jag säga ), att sälja någon kombinerad kräm som både tar bort håret med roten och samtidigt ( i samma tub eller förpackning ) även stoppar återväxten på samma sätt som sprayen.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-10-09, 22:53
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Bra idé! Man kan ju undra varför det inte finns någon behaglig kräm som tar bort hårstrået med roten. Den kommersiella efterfrågan på en sån produkt borde motivera en forskningsinsats.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är