|
|||
|
Tja! Jag köpte en hårtrimmer: Amazon.com: Remington Shortcut Clipper Set - Chrome: Health & Personal Care
Men jag känner att jag inte riktigt passar i snaggat, så jag funderar på om det finns någon lite längre frisyr som är snygg som är möjlig att fixa själv? E student och känner inte för att lägga ut så mycket pengar för frisörsbesök. Tänkte iaf göra slingor, med riktigt belkningsmedel som ger lika bra resultat som hos frisören. Tycker det blir lite mindre noga hur frisyren ser ut om jag har blekt hår. Jag är blond men med lite dåligt pigment, blir mindre blond för varje år... Men sen för att man ska kunna slinga håret måste det väl vara iaf 5 cm långt, så någon frisyr på 5-10 cm. Någon som har några erfarenheter att klippa längre frisyrer med hårtrimmer?? |
|
|||
|
Citat:
|
|
|||
|
Ang att klippa sig, det bästa är att skaffa en trimmer och sen låta en kompis/flickvän/förälder klippa dig med den, ska du klippa själv är det i princip jämn långt (samma längd överallt) som gäller eftersom det annars lätt blir ojämt. En kompis kan däremot lätt få till ett bra resultat eftersom han får bättre vinkel och slipper klippa spegelvändt.
Förslagsvis kan du köra lite längre på huvudet, kortare på sidorna och sen klippa luggen med sax till ungefär 5mm över ögonbrynen (givetvis beroende på hur hög "skalle" du har, men på ett ungefär). //Axel |
|
|||
|
Citat:
Har iaf hittat blekning som ger resultat som ingen frisör som jag varit hos överträffat, blonda slingor med vit ton efter 30 min: Jerome Russel hårfärg |
|
|||
|
Jag klipper mig själv med trimmer. Har gjort det i typ 7-8 år. Så visst går det att få till en väldigt enkel frisyr som inte är snagg, även om man klipper sig själv. Väldigt behändigt. Tar bara en halvtimme å e roligt. Kräver lite övning att tänka spegelvänt bara
![]() ![]()
|
|
|||
|
Citat:
Jo, det är jag på bilderna. Frillan är ju som sagt väldigt enkel, men jag har fjunhår som man inte kan göra nåt med ändå, så det är bara att hålla det kort. Då e de lika bra att göra det själv Mera avancerat än såhär fixar jag nog inte på egen hand.
|
|
|||
|
Går det att ställa trimmern till såpass långt hår, det trodde inte jag. Det jag sett innan är närmast snagg, och för min del funkar inte det.
Jag har riktigt babyhår. Och om jag har några problem med mitt hår??? - Självfallet! Hur som helst, vad för trimmer använder du? |
|
|||
|
Citat:
![]() Det är en väldigt basic Philips trimmer jag använder. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|