Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-02-16, 11:28
rdt rdt är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
rdt is on a distinguished road
Standard Hjälp mig med min genomusla frisyr

Tjena !

Trött på frisyren nu, har svårt att göra något vettigt av den. Använder mig av en rad olika vax (givetvis inte på samma gång) och brukar köra på två olika frisyrer, båda lika genomusla i slutändan då jag
1. ser ut som en fullständig pajas från ena sidan.
2. aldrig riktigt blir nöjd med frisyren.

mitt hår utan hårprodukter är en enorm katastrof då det saknar volym och är platt. Detta är inget jag kan "hjälpa", däremot kan man fråga annat folk som förhoppningsvis har samma dilemma.

Vill klippa mig på ett sätt så att jag kan få en lite mer neutral frisyr, med lite mer stil än bara en massa rufs. Gärna tips som går att applicera på min skräpfrisyr.

Finns det fler här på gents som sitter i samma båt?
mvh / rdt

Senast redigerad av rdt den 2009-02-16 klockan 15:50
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-02-16, 12:00
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Serian is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rdt Visa inlägg
Tjena !

Trött på frisyren nu, har svårt att göra något vettigt av den. Använder mig av en rad olika vax (givetvis inte på samma gång) och brukar köra på två olika frisyrer, båda lika genomusla i slutändan då jag

Som man ganska enkelt ser på bilden är mitt hår utan alla hårprodukter en enorm katastrof då det saknar volym och är platt. Detta är inget jag kan "hjälpa", däremot kan man fråga annat folk som förhoppningsvis har samma dilemma.

Vill klippa mig på ett sätt så att jag kan få en lite mer neutral frisyr, med lite mer stil än bara en massa rufs. Gärna tips som går att applicera på min skräpfrisyr.

mvh / rdt
Nu är jag knappast nån expert. Men jag sitter i samma sits som dig. Har EXTREMT platt hår och det går inte att göra mycket roligt. Själv har jag lite längre hår och det enda som funkar för att få det snyggt är helt enkelt ruffs. Framför allt mattvax. Ett tips är att inte köpa billiga hårprodukter. Blir ALDRIG bra.

Klipper du dig själv eller hos frisör? Hitta nån söt ung frisör, brukar oftast kunna komma med några bra idéer.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-03-17, 17:53
Junior Member

Reg.datum: mar 2009
Anders89 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rdt Visa inlägg
Tjena !

mitt hår utan hårprodukter är en enorm katastrof då det saknar volym och är platt. Detta är inget jag kan "hjälpa", däremot kan man fråga annat folk som förhoppningsvis har samma dilemma.

mvh / rdt

Det är väldigt svårt att ge tips på vad som skulle passa på dig. Vi har inget kort på dig, vi kan inte se ditt ansikte, hur ditt hårfäste sitter och sådär. Men testa att färga slingor i håret, brukar kunna ge "djup" och håret ser inte lika platt ut.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-03-20, 19:16
rdt rdt är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: jan 2009
rdt is on a distinguished road
Standard

Tack för svaret - har haft en bild uppe men verkar som om den har försvunnit. Ska tänka på det nästa gång och fråga frisören vad han tycker, o.s.v.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-05-05, 14:05
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Testa lite olika saker som styling, dvs mouss (stavn?), wax (gärna hårdare wax, typ daxwax) etc. Du kan även testa "volume boost" schampoo, kan mycket väl hjälpa håret att få mer volym. Men snacka med en frisör, de hjälper dig in på rätt spår!

//Axel
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är