Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-02-08, 17:30
Member

Reg.datum: jan 2009
Rajje is on a distinguished road
Standard Hårvax

Söker efter något vax som är bra, och mitt hår är mellan långt, dvs varken kort eller långt. Mitt hår är även rätt tunt så behöver något som gör att det blir mer "volym" typ. Men nu är frågan vilket vax ska man använda? eller ska man köra med något annat i håret, som någon slags spray eller liknande?

MVH Rasmus
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-02-08, 21:33
Caylons avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Caylon is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Caylon
Standard

Har egentligen inget speciellt bra svar att ge dig. Personligen brukar jag, när längden väl är inne, beställa en tid hos frisören så jag slipper bekymret om att inte kunna styla till mitt hår på grund av längden/tätheten. Har till och med varit o införskaffat mig en hårklippare förra veckan. Mycket billigare i längden!
Om jag inte beställer en tid hos frisören brukar jag får hålla på i flera minuter för att bli nöjd, antingen blir det för mycket eller för lite vax i håret, finns ju inget jobbigare!
Men vad har du hittils provat för produkter? Mousse, Spray mfl.?
Nyckeln till att hitta det som passar sitt hår bäst är att prova sig fram!

Men om du prompt vill ha tips på vax så tycker jag American Crew, D:fi och Disp:Core är bra grejer!
Här har du föresten en tidigare tråd om vax!
http://forum.gents.se/har/35-bra-vax-gele.html
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-02-09, 16:46
Member

Reg.datum: jan 2009
Rajje is on a distinguished road
Standard

Jo funderar på att klippa mig men ska nog görat till sommarn :P. Men just nu har ja d:fi grön men har endast hunnit använda den 1-2 gånger och det är la bra så men den luktar ju inte så himla gott tycker jag och det är rätt svårt då det är så enormt kletigt vax, enligt mig men vet ju inte hur andra vax är så kan inte säga om det ska vara så kletigt som ja uppfattar det vara. men annars så tycker ja att det är helt okej.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-06-06, 12:11
Junior Member

Reg.datum: jun 2009
mazooka is on a distinguished road
Standard

Själv använder jag Renati. en liten grå burk med svart lock som finns hos frissan för 150 kronor cirka. det är ett matt cream vax. Brukar ta välldigt små mängder åt gången (två små klickar på pekfingret och långfingret) gnugga runt dom sisådär mycket över fingrarna sen drar/knådar du in det överallt i håret. när du har den där lilla mängden överallt i håret kommer du ha en matt volym som skulle kunna bli tillräckligt stark för att hålla en hel dag om du applicerar mer vax. men det brukar jag inte göra bara för att behålla "mattheten" som man får av lite vax. sedan sprayar jag Got2be hårspray ultra freeze elelr vad den heter (en gul lite udda sprayflaska) då håller sig en matt och fin ruffsig frisyr på plats hela dagen (sedan om du testar hårsprayen och kanske inte gillar den så kan du bara ha i mer renati hårvax och så blir det ungefär samma effect som med hårsprayen förutom astt du kan styla om under dagen) utvärdering: Renati hårvax och eventuellt spray tycker jag och då har jag testat urban (sådär bra) och dax (skit). dock ej testat d:fi grön. men skanog köpa det nästa gång. hoppas det va till hjälp
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-06-16, 20:45
hacketts avatar
Junior Member

hackett is on a distinguished road
Standard

D:fi använder jag, den blåa burken. Det håller jättebra och luktar gott. Kostar inte en hel förmögenhet heller, 120 kr för den lilla burken tror jag.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-06-16, 21:41
Senior Member

Serian is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hackett Visa inlägg
D:fi använder jag, den blåa burken. Det håller jättebra och luktar gott. Kostar inte en hel förmögenhet heller, 120 kr för den lilla burken tror jag.
Fast sen är det ju snäppet sämre en american crew och pusher O.D också. Pröva och märk skillnad ^^
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-06-17, 17:03
hacketts avatar
Junior Member

hackett is on a distinguished road
Standard

okej, jag har aldrig testat men jag skall köpa något utav dem nästa gång jag handlar nytt vax
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-07-01, 17:14
Member

MrBenJamin is on a distinguished road
Standard

D: fi Molding Cream, som är det absolut bästa en.
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-08-30, 21:11
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
andreasr is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hackett Visa inlägg
Håller med här, ett mycket bra vax! Blir dock att prova American Crews och Pusher som Serian skriver om. American Crew har jag som schampoo och conditioner och jag är nöjd med dessa så jag tror att även deras vax är grymt.
Svara med citat
  #10 (permalink)  
Gammal 2009-08-31, 01:48
Senior Member

Serian is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av andreasr Visa inlägg
Håller med här, ett mycket bra vax! Blir dock att prova American Crews och Pusher som Serian skriver om. American Crew har jag som schampoo och conditioner och jag är nöjd med dessa så jag tror att även deras vax är grymt.
Schampoot är klart kostnads effektivt! Henrik schampoot är jävla mysigt med och luktar lite godare men så sjukt dyrt. Men lovar, du kommer bli nöjd med pusher.

Vet inte om det funkar för dig men tips iaf. Använder matrix dirty trix (ler vax) när jag har kort hår, american crew när det börjar bli lite längre och slutligen pusher eller lanza när det börjar bli medel långt. Då blir man söt

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är