Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-02-07, 19:13
Junior Member

Reg.datum: feb 2009
Bjorn is on a distinguished road
Standard Borttagning av hår vid rumpan, hjälp mig!

Har knappt något hår på skinkorna, MEN mellan skinkorna finns det en del.
Vilket gör det ganska problematiskt att ta bort. Hur ska jag gå tillväga, antar jag kanske ta bort det värsta med någon slags hårborttagningskräm?
sedan fixa bort "stubben" med en waxning?
Känns ganska ofräscht även om man har rakat de intimadelarna på framsidan, tjejen ser ju ändå att det finns något på baksidan i vissa situationer Hjälp mig!
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-02-07, 20:12
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Det bästa är att vaxa. Kan vara svårt att göra det själv, likaså att hitta en salong som utför denna typ av behandling.
Det bästa är om du har nån (tjejen kanske) som kan göra det på dig. Hon kommer att fatta att du vaxar, förr eller senare ..
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-02-08, 11:57
Junior Member

Standard

Mmm, antar att det är så. Inte val #1 kanske för min del, aldrig testat. Känns som att testa där nere inte är bästa att börja. Men kan ju alltid testa. Vad ska jag köpa för något, såg att det fanns Cold Wax Strips. Vad är att föredra, länka gärna till produkt för nybörjare.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2009-02-17, 21:19
sandras avatar
Super Moderator

Reg.datum: jul 2008
sandra is on a distinguished road
Standard

Veet är bra för nybörjaren, inte så hårt vax. Börja med små remsor som är anpassade till ansiktet: Veet Cold Wax Strips Face - Vaxstrips för ansiktet
Dom är alldeles lagom i storlek. När du sen börjar få häng på det så kan du prova det flytande vaxet: Veet Warm Wax - Flytande vax
som "greppar" mer om stået.

Efter ett tags vaxande så har man ganska bra koll på läget och kan använda så nära proffsvax man kan komma: Nad's for men

Innan du börjar vaxa hej vilt råder jag dig att läsa genom detta: Vax
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2009-02-19, 14:53
Junior Member

Standard

Tack Sandra, det får bli så!
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2009-03-17, 17:46
Junior Member

Reg.datum: mar 2009
Anders89 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
Tack Sandra, det får bli så!
Lycka till, har själv det problemet och har frågat min tjej om hon kan hjälpa mig. Hon har lite fobi för vaxning att det ska göra ont så hon vågar inte utföra det på mig. Har inte tagit upp att jag vill ha hjälp att komma åt på samma ställe som i din situation.. men det kommer jag behöva, man är ingen gymnast precis
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-05-05, 10:14
Junior Member

Reg.datum: okt 2008
Havregryn is on a distinguished road
Standard

Jag har också funderat över detta.

Men jag är mer inriktad på att ta bort rövhåret för gott. Det är ju bara fult och i vägen...inte som om man kommer sakna det direkt.
Finns det någon enkel metod för permanent hårborttagning som man kan använda hemma?
(vill ju inte behöva gå till en klinik för en sån grej)
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2009-05-05, 13:55
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Havregryn Visa inlägg
Jag har också funderat över detta.

Men jag är mer inriktad på att ta bort rövhåret för gott. Det är ju bara fult och i vägen...inte som om man kommer sakna det direkt.
Finns det någon enkel metod för permanent hårborttagning som man kan använda hemma?
(vill ju inte behöva gå till en klinik för en sån grej)
Jag är inne på samma spår, men mig veteligt finns det ingen sådan metod. Att ta bort hår permanent är såpass komplicerat att jag är tveksam till hur en "huskur" för det skulle fungera... Jag har en bekant som driver "laserfirma", hennes lasrar kostar i runda slängar 1 mille styck, så det är rätt komplicerade maskiner.

Jag vet inte varför du inte vill gå dit, de utför många liknande ingrepp varje dag där folk vill ha bort hår på de konstigaste ställena, inget konstigt med det. Däremot så kostar det i runda slängar 5000kr, men det kanske det får vara värt med tanke på att det då försvinner för gott

Anledningen till att inte jag gör det är för att jag dels inte vill lägga de pengarna i dagsläget, men också för att man bör vara över 20 för att det ska få önskad verkan och vara hela livet (pga att hårsäckarna inte är färdigutvecklade innan dess eller vad det var?)

//Axel
Svara med citat
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-05-18, 18:22
Junior Member

Reg.datum: maj 2009
sellitall is on a distinguished road
Standard

raka allt bara !
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg