|
|||
|
Hej.
Jag var inne och läste lite på Lookgood och fick kontakt med en annan skribent där och fick även hans telnummer. Vi har haft kontakt ett tag och han har visat mig en del "hotmail" han fått från "ägaren" till denna sajt som många har sagt även har intressen i många av de företag som han håller högt i sina betygsättningar. Finns det något annat forum man kan få riktig "kritik" ifrån gällande behandlingar mot håravfall? Och varför kan inte ägaren till forumet säga vem han är och även "uppmana" folk att köpa preparat som bara får säljas på apoteket?? Det är ju olagligt. Och vet någon vem det är som "äger" forumet Lookgood?
|
|
||||
|
Användaren Whyatt, som om jag inte missuppfattat det, ligger bakom Lookgood.se var en aktiv medlem på manligt.net och gjorde alltid ett seriöst intryck på mig. När jag snabbt kollar på hemsidan under Hårfallskunskap får jag verkligen inte någon känsla av att Lookgood.se försöker kränga på någon nånting; allt från samtalsterapi via tabletter till hårtransplantationer finns representerat.. Dessutom upplever jag texterna som objektiva, vid en hastig anblick iaf.
Det finns förstås ingen garanti för att Lookgood.se inte har intressen av att framställa sig som en seriös, objektiv aktör när den egentligen är en marknadsföringssajt för vissa preparat/behandlingar. Men det är väl upp till var och en att ta ställning till det som skrivs? Varför skall den som driver sajten "säga vem den är? Och varför skulle det vara underligt att rekommendera preparat som är receptbelagda? Att de är receptbelagda är väl förhoppningsvis ett tecken på att de är någotsånär prövade och att viss verkan finns bevisad? Googla lite så kommer du säkert springa på massor med forum, pröva engelska ord och termer bara, Lookgood.se är säkert ensamt på den svenska marknaden.. Medlemmarna på forumet verkar ju minst sagt positiva och den där 'Lars' verkar ju vara ett troll, jag gissar att det är den användaren du haft kontakt med?
Bondelid och Pour säljes The stray boys och Day Birger et Mikkelsen säljes Garde, Göran Sundberg, Johan by J. Lindebrg, Tiger of Sweden m.fl. säljes Senast redigerad av Piffen den 2009-01-11 klockan 21:57 |
|
|||
|
Citat:
Det har också visat sig att några få skämt-till-företagare försöker manipulera verkligheten genom att sprida osanningar under "påhittade smeknamn". Givetvis blir hela situationen ytterst pinsam när de avslöjas och denna tråden är ett perfekt exempel på hur deras taktik nu förändrats - plötsligt ska det snackas skit om Lookgood, lite överallt. Vi tror benhårt på att vårt community enbart blir starkare av sådan aktivitet eftersom de allra flesta konsumenter ser igenom de här fabricerade lögnerna som kommer från en och samma stinkande källa, oavsett om de försöker gömma sina ulviga skepnader i oskyldiga namn som "Claes", "Lars" eller "Stefan" ![]() Jag förstår inte riktigt målet med smutskastningen? Ja menar, det är ju uppenbart att Lookgood aldrig kommer tycka det är OK att ta ut runt 30 000 kr per år för en behandling, i synnerhet inte när den säljs in med lögner och definitivt inte när det görs till människor som ofta är mitt upp i en livskris pga sin tunnhårighet. ----- Jag vill passa på att korrigera Piffens uppgift om att Lookgood skulle sålt Toppik, detta har aldrig skett, däremot har vi utvärderat och recenserat produkten. |
|
||||
|
My bad.. Minnet sitter tydligen inte i håret, för minnet har jag visst tappat men håret har jag kvar.
|
|
|||
|
Så är det. Samma kille som utger sig för att vara Whyatt äger även Follicle.se
Sedan recenserar de sina egna produkter till egen vinning. Det riktigt fula i den här kråksången är att de starkt kritiserar sina konkurrenter. Riktigt fult. Ring och fråga själva. Men nu borde alla ha förstått att Lookgood är ett skådespel för att sko sig själva på läsarnas bekostnad. Sedan när detta uppdagats så vägrar killarna erkänna denna pinsamma historia. Lookgood ägs av samma person som äger follicle.se. Nog om det. Skönt att sanningen kommer fram till slut. |
|
|||
|
"Claes" - Det finns två typer av människor, de som vill hjälpa, och de som vill stjälpa.
Det står klart och tydligt på forumet att Lookgoods kommersiella gren är Follicle och dessutom att Follicle är medlem i Lookgood crew. Dessa "statements" skrevs för längesedan just för att undvika missförstånd, ändå vill du (och det företag du representerar men inte vågar namnge) få det till att det finns någon form av konspiratorisk sammansvärjning där syftet är att tjäna hutlösa summor på människors ovetande. Jag måste tyvärr göra dig besviken, att driva en blogg och ett forum på temat håravfall, även om det är populärt och uppskattat, blir man inte rik på. Däremot blir det en hel del tidiga mornar och sena kvällar oavlönat arbete. Ej heller att sälja en handhållen laserenhet för nära inköpspris ger något direkt överskott. Men det gör inget eftersom vi som står bakom hela den här "härvan" (som du hade uttryckt det) värdesätter människors välbefinnande betydligt mer än sedlar - därav Lookgoods popularitet. Vad kallar du det? Låt mig gissa.."Skådespel"? "Riktigt fult"? Tre av Sveriges största företag inom respektive område anser att Lookgood är en riktigt förträfflig plattform. Vad kallar du det? Låt mig gissa igen.."Skådespel"? "Riktigt fult"? Det första Follicle gjorde, efter många forumläsares uppmaning, va att ta hem en handburen enhet som var bättre än den då välkända "lasercomben". Resultatet blev en produkt (X5) som var ca 1500 kr billigare men också levererade en betydligt högre uteffekt än vad "lasercomben" gjorde - Vad kallar du det? Låt mig gissa ännu en gång.."Skådespel"? "Riktigt fult"? Sen vet jag inte vilka företag du anser är konkurrenter? Du påstår också att det skulle förekomma kritik? Du får nog försöka specificera dig lite mer i detalj om du vill komma i närheten av att framstå som trovärdig. Om det är något du i synnerhet stör dig på förslår jag att du kontaktar forumet, presenterar vem du representerar och vad du tycker bör tittas över. En utredning kommer göras för att kontrollera om det finns indikationer på "planerad och illasinnad smutskastning". Du är alltså välkommen att inkomma med ett skriftligt klagomål per e-mail. Lookgood har recencerat en rad produkter och det är mig veterligen bara X5 som hittas i Follicles sortiment? I det minitest jag skrev jämförde jag priset och kom fram till att produkten köptes ännu billigare från USA, även om det va marginellt. Något annat som utmärker Lookgood är det fria ordet. Många andra forum tillåter tex. inte länkar till kommersiella företag, så är det inte på Lookgood. Här diskuteras branschen ur flera perspektiv, utan onödig cencur som skulle kunna begränsa besökarnas möjligheter att öka sin kunskap inom ämnet. Därför finns det ingen logik i det du påstår - snacka om "riktigt fult". |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|