|
|||
|
Det snackas hela tiden om hur man ska platta håret och så, men jag har ganska rakt hår så jag har aldrig behövt platta det.
Jag funderar dock på om det kan vara värt att locka håret? Jag är lite inne på att locka en liten del av håret (exempelvis luggen som jag har), vad tror ni om det? Är det någon som har testat? Finns det bilder på nätet med "lockig lugg"? Kan tilläggas att jag har naturligt svart hår. |
|
||||
|
En locktång skapar vissa resultat; lockar, vågor och svall - gillar du det och tycker att du passar i det spelar det ju ingen roll om det är en kvinna som blir stylad eller inte. Du kan inte få så många resultat med en locktång, och användningsområdet presenteras i dessa videos, det är upp till dig att avgöra om du gillar resultatet eller inte.
Anledningen till att det bara är kvinnor i videorna är att de resultat en locktång skapar; lockar, vågor och svall i håret förknippas med feminitet i vår "kulturella sfär", med det inte sagt att det inte passar på män. Men eftersom det inte betraktas som maskulint eller manligt med den typen av frisyrer som man skapar med en locktång utgår man från att män inte har något intresse av såna videor. Vågor m.m. skapar du minst lika bra med en vanlig plattång om du inte vill ha den förhållandevis extrema look som en locktång skapar. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|