Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-11-17, 00:35
Junior Member

Reg.datum: nov 2008
Lemon is on a distinguished road
Standard Locka håret

Det snackas hela tiden om hur man ska platta håret och så, men jag har ganska rakt hår så jag har aldrig behövt platta det.

Jag funderar dock på om det kan vara värt att locka håret? Jag är lite inne på att locka en liten del av håret (exempelvis luggen som jag har), vad tror ni om det? Är det någon som har testat? Finns det bilder på nätet med "lockig lugg"?

Kan tilläggas att jag har naturligt svart hår.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-11-17, 11:06
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Sök på youtube på curler eller curl hair etc. Där finns gott om instruktionsvideos m.m. Finns väl redan en tråd om locktång på forumet, lite längre ner, om jag inte missminner mig.

Jag tror att det kan bli väldigt bra, se bara upp så du inte hamnar i 80-talsträsket, det finns en viss risk..

Ha så kul!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-11-17, 15:42
Junior Member

Reg.datum: nov 2008
Lemon is on a distinguished road
Standard

Tack för svaret! Kollade igenom tråden och även youtube-filmerna. Synd att det bara fanns filmer med tjejfrisyrer. Kan det finnas bilder någon annanstans med syntetiskt lockade killfrisyrer?
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-11-17, 16:32
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

En locktång skapar vissa resultat; lockar, vågor och svall - gillar du det och tycker att du passar i det spelar det ju ingen roll om det är en kvinna som blir stylad eller inte. Du kan inte få så många resultat med en locktång, och användningsområdet presenteras i dessa videos, det är upp till dig att avgöra om du gillar resultatet eller inte.

Anledningen till att det bara är kvinnor i videorna är att de resultat en locktång skapar; lockar, vågor och svall i håret förknippas med feminitet i vår "kulturella sfär", med det inte sagt att det inte passar på män. Men eftersom det inte betraktas som maskulint eller manligt med den typen av frisyrer som man skapar med en locktång utgår man från att män inte har något intresse av såna videor.

Vågor m.m. skapar du minst lika bra med en vanlig plattång om du inte vill ha den förhållandevis extrema look som en locktång skapar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är