Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-11-03, 20:16
Junior Member

Reg.datum: okt 2008
kritan is on a distinguished road
Standard Hårprodukter?!

Är det någon som har koll på hårprodukter och vad man ska använda om man vill ha kontroll över håret så det ser levande och naturligt ut.

Jag har just nu långt hår och längre kommer det bli. Men som det är just nu så är det flygit och okontrollerbart när man tvättat det. Efter några dagar blir det istället flottigt å de vill jag inte riktigt ha. =/

vilka produkter finns. Vad gör de och funkar dom?

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-11-05, 05:37
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Det finns spray som kallas "saltvattenspray" som du kan spraya lätt i håret när det är nytvättat. Då försvinner flygigheten och håret blir lätt att hantera. Det står inte "saltvattenspray" på förpackningen, men det kallas det i folkmun, så du får nog fråga en expedit eller hos din frisör. Förresten, när jag tänker efter står det nog saltvattenspray på H&Ms spray.

Vad gäller flottigheten som kommer efter några dagar kan jag rekommendera två saker: (1) tvätta håret, vilket är det bästa och fräschaste alternativet, (2) använd torrschampo, vilket tar bort flottigheten men inte gör håret renare. Torrschampo hittar du på Apoteket, Konsum och såna ställen. Kanske hos någon obskyr frisör också. Torrschampo ser ut som barnpuder.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-11-11, 20:38
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skattekatten Visa inlägg
Det finns spray som kallas "saltvattenspray" som du kan spraya lätt i håret när det är nytvättat. Då försvinner flygigheten och håret blir lätt att hantera. Det står inte "saltvattenspray" på förpackningen, men det kallas det i folkmun, så du får nog fråga en expedit eller hos din frisör. Förresten, när jag tänker efter står det nog saltvattenspray på H&Ms spray.

Vad gäller flottigheten som kommer efter några dagar kan jag rekommendera två saker: (1) tvätta håret, vilket är det bästa och fräschaste alternativet, (2) använd torrschampo, vilket tar bort flottigheten men inte gör håret renare. Torrschampo hittar du på Apoteket, Konsum och såna ställen. Kanske hos någon obskyr frisör också. Torrschampo ser ut som barnpuder.
haha jag tvättar ju gärna håret så länge det går att få kontroll på det efteråt. Finns det några andra bra råd gällande långt hår? ska jag vara helt ärlig å det är så att jag aldrig haft särskilt långt hår. Men nu är jag och några vänner ute på ett år av resande och skidåkning. Under detta år har vi klippförbud. dvs att ingen av oss får klippa oss under hela tiden som vi är borta. men man vill ju fortfarande inte se ut som en slusk så alla användbara tips gällande långthår mottages varmt!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-11-12, 11:22
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Saltvattenspray i all ära, men det håller inte så bra.. Saltvattenspray skapar i första hand separation, som du med fördel håller på plats med hårspray.

Kolla hellre på en leave-in produkt av något slag, själv är jag barnsligt förtjust i Philip B's lovin' leave-in. Den sitter bra och gör håret följsamt och motverkar frissighet. Den här typen av produkter tynger ner håret vilket en och annan frisör tycker är fruktansvärt, men eftersom jag inte vill se ut som Dolly Parton gör det mig inte ett skvatt, tvärtom, jag trotsar gärna deras förmaningar.

För tillfället har jag en sån här hemma och jag är faktiskt riktigt nöjd, en alldeles utmärkt produkt som även den motverkar volym och frissighet samt gör håret följsamt.

Annars är ju förstås en klipptid ett av de bästa sätten att motverka att man ser ut som f*n i håret.. Men eftersom du inte har den möjligheten så får du nog räkna med att du inte kommer se ut som Fabio varje dag direkt..
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-11-12, 21:19
Junior Member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piffen Visa inlägg
Saltvattenspray i all ära, men det håller inte så bra.. Saltvattenspray skapar i första hand separation, som du med fördel håller på plats med hårspray.

Kolla hellre på en leave-in produkt av något slag, själv är jag barnsligt förtjust i Philip B's lovin' leave-in. Den sitter bra och gör håret följsamt och motverkar frissighet. Den här typen av produkter tynger ner håret vilket en och annan frisör tycker är fruktansvärt, men eftersom jag inte vill se ut som Dolly Parton gör det mig inte ett skvatt, tvärtom, jag trotsar gärna deras förmaningar.

För tillfället har jag en sån här hemma och jag är faktiskt riktigt nöjd, en alldeles utmärkt produkt som även den motverkar volym och frissighet samt gör håret följsamt.

Annars är ju förstås en klipptid ett av de bästa sätten att motverka att man ser ut som f*n i håret.. Men eftersom du inte har den möjligheten så får du nog räkna med att du inte kommer se ut som Fabio varje dag direkt..
tack för tipset produkterna skall genast testas!

Nej att man inte kommer vara i sitt esse gällande utseende är en sak som vi alla redan vet om.. dock känner jag att man kan ju göra ett försök till att hämma sluskigheten!

//Hp
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2010-07-05, 12:09
Junior Member

Reg.datum: jul 2010
herrkarlson is on a distinguished road
Standard Hårpulver

En kompis till mig säljer produkter för precis det ändamålet.
Kolla på anti-brand.org håret blir sjukt torrt.
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2011-10-06, 10:25
Junior Member

Reg.datum: okt 2011
Maggi is on a distinguished road
Standard Bra killschampo för långt hår!

Jag köper ett jätte bra schampo åt min kille som han är otroligt nöjd med. Det hittar ni här: brorosyster.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är