Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-10-20, 11:33
Junior Member

Reg.datum: sep 2008
Metrosexuell is on a distinguished road
Standard Locktång?

Jag tänkte införskaffa mig en locktång, men jag inser samtidigt att jag är helt ovetande när det gäller locktångar.

Vad innebär mm på locktångarna? Vad är skillnaden mellan tillexempel 25 och 16mm? Hur använder jag den för bästa resultat? Ge mig tips och råd
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-10-22, 10:58
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Mitt bästa tips är att kika på youtube, där finns många bra instruktionsfilmer.
Dessutom funkar det förstås fint, om du inte får svar här vill säga, att maila till den återförsäljare som du tänker använda dig av.

YouTube - Curling hair
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-10-23, 04:15
Skattekattens avatar
Moderator

Reg.datum: jun 2008
Skattekatten is on a distinguished road
Standard

Den ska bli så het som möjligt. Detta anges alltid på paketen i form av maxvärme eller liknande. Billigare modeller blir oftast inte så varma, och då håller inte heller lockarna särskilt länge.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-10-23, 11:33
Piffens avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Piffen is on a distinguished road
Standard

Framförallt håller inte billigare modeller värmen särskilt jämnt vilket gör att du måste hålla på längre vilket i sig är skadligt för håret; de når kanske en bra maxvärme men så sjunker temperaturen snabbt och de blir alltför svala. Dessutom kan det vara problem med sladdar o dyl. på billigare modeller, det tenderar att börja glappa etc., vilket högre pris inte är en försäkring mot iofs..

Använd någon form av värmeskydd, finns en uppsjö av olika produkter, kolla in i närmaste webshop.

Milimetertalen har rimligen med hur stora/små lockar du kan få till.. Ju större omkrets - desto större lockar och vice versa.

Men som sagt, kolla instruktionsfilmer, det är det bästa råd jag kan ge dig. Och hör med den återfösäljare du vänder dig till - de kan ju ge dig lite mer tips kring den specifika produkten..

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är