|
|||
|
Hejsan,
Det påstås att hårprodukten "Gercian 2000" kan få tillbacka hårfärgen. av informationen framgår inte hur det nyväxta håret ska se ut färgmässigt. är det någon som har använd detta produkt, hur blev resultatet? vänligen |
|
|||
|
Hej!
jag har prövat både skummet och vätskan (produkten finns ju i bägge varianterna) och jag måste säga att det faktiskt funkar. Det står att man först ser resultat efter några veckor men jag såg faktiskt resultat redan efter första gången jag applicerade det, och håret blir snabbt mörkare för varje gång. Dock finns där nackdelar som gjort att jag personligen valt att sluta med produkten: a) Jag fick fruktansvärda utslag i hårbottnen och en grym klåda, och då har jag inte annars känslig hud. Grejen här är att man under de första veckorna ska använda preparatet ganska intensivt, i början varje dag, och det är precis som om det skapade en allergisk chock hos mig efter ett tag. jag kan inte säga att det inträffar hos andra men hos mig - som annars aldrig behöver allergitesta mig när jag använder nya produkter (däremot tål min hud inte att exempelvis vaxas) - blev problemet så stort att jag inte vågade fortsätta. Enligt produktbeskrivningen så står det att det är helt naturliga ingredienser och att ämnet inte ska frasmkalla någon farlig reaktion, men jag tror aldrig jag har varit med om något så allvarligt, nästan som jag blivit "förgiftad". b) vätskan har en tendens att färga av sig. Antagligen är det överskott som håret gör sig av med, men ändå så var det till sådan grad att jag var tvungen att lägga en handduk på min huvudkudde nattetid. Och drog jag händerna genom håret så fick jag färg under naglarna så att de såg skitiga ut. c) den färg som återkommer blir gärna lite gulbrun (även när den blir mörkare) och inte så snyggt ash-brown som man kanske skulle önska; den gulaktiga tonen gör att håret kan se lite färgat ut. Så frågan är om de allergiska problem jag hade var personliga just för mig - vi reagerar ju inte alla likadant på samma produkter och bortser man från problemen, så är det faktiskt så att produkten är effektiv i övrigt, faktiskt betydligt mer effektiv och mer snabbverkande än vad producenten själv anger. Det var rena ramam trolleriet och jag trodde inte mina ögon. Men som sagt, jag valde att lägga av. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|