|
|||
|
Hej, jag har 5-7cm långt, tjock och jävligt hår som vägrar göra som jag vill, och vad jag vill är att få det rakt, och gärna i stil med denna frisyren:
http://blog.frisorska.se/wp-content/...an-150x150.jpg Jag använder just nu Dax Wave and groom, den röda burken, och det är det ENDA som klarar av att övermanna mitt hår, allt annat är för klent (jag har förövrigt läst allt vad folk tycker om det och hur farligt det ska vara, och nej man tappar inte håret, man sliter av det om man är oförsiktig. Och man tvättar ur det med matolja). Det som kommer näst närmast värt att använda är "Schwarzkopf Polyswing Volume Styling Wax". Det är ett gelatin-liknande gelé-vax som är ganska stelt och bra, men efter en stund verkar det vilja gå ur håret. Det jag även har testat men kasserat för att det inte gör mer än gör mitt hår kladdigt, och inte gör det formbart alls är: Schwarzkopf Polyswing Power Styling Wax Dax Superneat Dax Short and neat Dax Hair Shaper Fructis Style - Work It, Removable Fibre Paste Fructis Style - Gloss Wax Shock Waves - Strong, Control moulding wax Got2B Glued Lanza Urban Elements Och massor med geléer Alla dessa är som sagt helt värdelösa för mig, jag applicerar det, håret blir kladdigt, och bara lägger sig ner, helt omöjligt att få det att stå upp åt nåt håll. Jag skulle gärna vilja ha nåt i stil med Polyswingvaxet som jag nämnde i början, fast som står sig lite längre då. Snälla, är det nån som kan komma med några tips? |
|
|||
|
Tjenare Datskip ,, jag vet precis hur du känner när du inte kan få till den frisyren som du själv vill lr har tänkt dig.
Men ja kan ge dig ett bra tips på en bra hårvax. och vaxet heter Gatsby den är bra för att den inte klibbar på händera , frisyren håller, man kan forma om frisyren hur många gånger man vill,den luktar bra , OCH du får precis den frisyren du vill ha. själv har jag också testat det som du nämnde nedan. Schwarzkopf Polyswing Power Styling Wax Dax Superneat Dax Short and neat Dax Hair Shaper Fructis Style - Work It, Removable Fibre Paste Fructis Style - Gloss Wax Shock Waves - Strong, Control moulding wax Got2B Glued Lanza Urban Elements Och massor med geléer Och kan säga direkt att det inte går att jämnföra med gatsbymoving rubber.. Är du intresserad och skulle vilja köpa vaxet så hittar du den här Nyheter |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|