Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-10-01, 17:44
Junior Member

Reg.datum: okt 2010
Snille is on a distinguished road
Standard Att återfå håret

Hej! Ny här

Har ett dilemma som jag har svårt att ta mig ut ur. Problemet, utgår jag ifrån, är inget ovanligt, men trots detta, belastar det min vardag till den grad att jag nu, beslutar mig för att göra något radikallt åt problemet.

Det rör sig om mitt utseende och därmed min identitet, som förändras snabbare än jag förväntat mig. Jag är 28 år men ser betydligt äldre ut. Ja, ni förstår redan vad det handlar om: det är mitt hår som jag jag håller på att förlora, jag lider av manligt håravfall!

Genom åren har jag på olika sätt försökt att dölja det uppkomna, men tröttnat på att ständigt behöva konfronteras med mitt dagliga problem.

Jag har därför beslutat mig för att ta steget, steget att återfå mitt naturliga hår- Hårtransplantation.

Är det någon annan som går/ har gått i samma "tankebanor" som jag?

Tacksam för svar!

//Snille aka "vägrar-snagga-mig-mer"
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-08-21, 19:44
Junior Member

Reg.datum: aug 2011
hairtransplanttourist is on a distinguished road
Standard

Hej Snille

Ja jag kan en hel del om hårtransplantationer, efter att ha jobbat på en klinik i 2 år, och HT är ett sätt att gå ifall man vill motverka håravfall. Den andra är mediciner som Propecia och Rogaine. Om du funderar kring hårtransplantation är det väldigt viktigt att du läser så mycket du kan från forum och även på bloggar. Läs saker kritiskt eftersom det finns en hel del missinformation i synnerhet om olika transplantationsmetoder. Själv försöker jag skriva utan floskler och genom att hålla mig till vetenskapliga fakta. Du kan läsa mer på min blogg där jag skriver om hårtransplantationer.
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2011-08-22, 07:23
Member

Reg.datum: apr 2009
janwett is on a distinguished road
Standard

Jag har BÖRJAT tappa håret, och för mig har det hjälpt med en laserkam.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2011-08-24, 20:21
Junior Member

Reg.datum: apr 2009
Jocke_ is on a distinguished road
Standard

Har också börjat tappa håret. Var ganska väntat. Kör med snaggat huvud bara, livet är för kort för att må dåligt över en sådan sak.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är