Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-08-02, 20:32
Junior Member

Reg.datum: aug 2010
Zixten is on a distinguished road
Standard Produkter för tjockt hår med självfall? (Bilder)

Tänkte bara kolla lite om någon har tips på produkter för min typ av hår... direkt när det blir längre blir det ett väldigt självfall i det och går inte att göra något vettigt... men jag kanske bara inte har rätt produkter. Har plattat men de är så sjukt tråkigt efter ett tag :P

Annars får jag väl köra kort, men hade varit kul om man kunde få till nåt vettigt.

Det får gärna var lockigt, men jag har inte lyckats få det se bra ut.

Senast redigerad av Zixten den 2010-08-20 klockan 23:29
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-03-08, 10:24
Junior Member

Reg.datum: mar 2010
GlennA is on a distinguished road
Standard

Jag har själv ett hår med besvärligt självfall och konstiga virvlar som naturligtvis blir värre i och med att jag har en längre frisyr.
Dock är faktiskt ett flat iron (plattjärn) det enda som hjälpt mig, och personligen anser jag att det är en fantastisk uppfinning som jag önskade fanns när jag var i 20-årsåldern och som mest frustrerad över problemet. Finns alltså ingen anledning för dig att klippa av dig håret och har du självfall gör en krtare frisyr ändå inte någon positiv skillnad, självfallet finns där ändå.

Någon annan produkt som man kan ta i håret för att få bort det finns inte och rakpermanent vill jag verkligen inte rekommendera (det hjälper ändå inte speciellt bra på självfall).
Jag håller med om att håret kan se tråkigt och livlöst ut ibland med plattången, men det är då oftast för att man överdrivit när man använt den, den ska brukas med måtta. Överdriv inte med den, för då kan det se onaturligt och "peruk-artat" ut och se till att vara noga med värmeskydda håret samt kombinera med stylingprodukter som ger fukt och glans.

Senast redigerad av GlennA den 2011-03-08 klockan 10:27
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är