|
|||
|
När jag kliver ut ur duschen och håret är blött så brukar jag allt hår bakåt, så jag får backslick. Tycker det passar jag bra på mig.
Men vilka produkter är det jag behöver för att behålla det så? Jag har testat Americans crew gröna vax, det håller inte, håret i luggen ställer sig rakt upp. Noteras bör att min frisyr inte är "klippt" för backslick. Ska jag nästa gång säga till frisören att jag vill ha backslick?
|
Jag sa till min frisör att klippa så jag fick backslick. Sedan köpte jag en burk Maria Nila vax och en hårsprej. Om du vil att din frisyr överhuvud taget ska kunna hålla sig utan att behöva tonvis med vax, så måste du köpa en hårsprej.
|
|
|||
|
Bortsett från att den luktar för jävligt.
vaxet som sådant fungerar utmärkt, men aldrig i livet jag går omkring och luktar ruttna ägg i håret, doften är dessutom otroligt stark och påträngande, så det är inget man kan överse med om man inte gillar den. Köpte den en gång på inrådan av en frisör för ett år sedan men fick slänga den direkt - och det var inget "måndagsexemplar"; har testat att sniffa på flera stycken, nu senast inne hos Gents, och den luktar fortfarande lika förbannat äckligt. Även frisörerna håller med om att lukten är märklig och besvärande. Förbaskat irriterande att en så bra pomada - med den perfekta kombinationen av stadga och glans - blir totalt obrukbar på en sådan grej som doften.
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|