Gå tillbaka   Gents Forum > Kroppsvård > Hår

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-03-07, 10:18
Junior Member

Reg.datum: jul 2009
Kille21 is on a distinguished road
Standard Sökes: Manlig frisyr.

Skulle vilja ha hjälp med en manlig frisyr, helst med lite kort klippt hår.
Manlig behöver den inte vara, den ska vara fin bara, ska gå att styla lätt med wax.
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-03-13, 18:16
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Helt omöjligt för oss att svara på utan bild... Men 3mm (snagg) är ju praktiskt om du idrottar mycket. Har den stora fördelen att den enkelt underhålls själv med en trimmer ett par gånger per månad. Kort på sidorna och 10-15 mm på toppen är ju annars en lättskött och lättstylad "klassiker". Men som sagt, beror ju helt på din stil i övrigt.

Mitt förslag är nog att gå till en frisör en gång, så kan du få smakråd och expertis-tips. Säg vad du eftersträvar (lättskött, enkel/kul att styla etc) så fixar dom det garanterat bättre än vad vi här gör utan bilder. Om du sen vill klippa dig själv/att frugan ska klippa dig har du i alla fall något att gå efter.

/A
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-03-17, 17:19
Junior Member

Reg.datum: jul 2009
Kille21 is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Axel_ Visa inlägg
Helt omöjligt för oss att svara på utan bild... Men 3mm (snagg) är ju praktiskt om du idrottar mycket. Har den stora fördelen att den enkelt underhålls själv med en trimmer ett par gånger per månad. Kort på sidorna och 10-15 mm på toppen är ju annars en lättskött och lättstylad "klassiker". Men som sagt, beror ju helt på din stil i övrigt.

Mitt förslag är nog att gå till en frisör en gång, så kan du få smakråd och expertis-tips. Säg vad du eftersträvar (lättskött, enkel/kul att styla etc) så fixar dom det garanterat bättre än vad vi här gör utan bilder. Om du sen vill klippa dig själv/att frugan ska klippa dig har du i alla fall något att gå efter.

/A

Jo jag ska till frisören på fredag och fixa till mig, ska höra med dom vilket dom tycker är bäst.

Om jag passar i den, så ska jag ha det så här;
http://img705.imageshack.us/img705/5705/19809886.jpg

Om frisören inte tycker att den kommer passa på mig, så kommer jag köra på den som jag brukar. Men om jag nu passar i den där ovanför så blir det svårt val. Vad hade ni valt? Den ovanför eller denna?

http://img203.imageshack.us/img203/8380/77905054.jpg

Kan säga att jag gillar båda.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-03-25, 20:36
Senior Member

Reg.datum: maj 2009
Axel_ is on a distinguished road
Standard

Med tanke på att rubriken är "Sökes: Manlig frisyr" så är den andra borta direkt. Den är inte manlig, den är nåt som fjortiskillar med för mycket Di:Fi vax i håret använder. En man skulle givetvis aldrig befatta sig med något liknande, beroende på hur man definerar man då... (inte helt serriöst inlägg, men den första iaf)

/A
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är