|
|||
|
Hej alla.
Jag har käkat proscar mer eller mindre regelbundet i två år med uppehåll nån månad under somrarna. Jag har märkt att både hårfästet och vikarna går allt längre bak och det leder mig till min fråga: Bör jag komplettera proscar med något annat tex: rogaine for men,nizoral schampo, osv.. tips vore tacksamt |
|
|||
|
Sandra har rätt, fast jag tycker den mer påminner om en borste.
Du kan välja att ta laserbehandlingar mot ditt håravfall. En enligt de flesta bra metod. Men dyr och tidskrävande. Du kan uppnå precis samma resultat genom att köpa en sån laserkam. Den är dock inte heller precis gratis. |
|
|||
|
Samma resultat säger du. Om du bara visste Janwett vad du pratar om och undviker att gå efter dina personliga spekulationer, då hade detta aldrig lämnat din mun.
Det är synd om skavsar införskaffat en laserkam baserat på din info med förhoppningen om att det kommer hjälpa honom. Men klart, det upp till var och en att ansvara för sin egen okunskap. Det är kul att se att den hjälper dig. Du är iaf den första i hela håravfallsvärlden som sett resultat. Grattis. Även om jag tror du bara inbillar dig. Och det vet du nog om också, bara det att du förtränger det för att undvika den bittra sanningen som annars skulle väcka en del ångest. Remember guys: En laserkam gör ingen skillnad för din hårsituation. Du kan intala det själv, även om du för din egen skull bör hålla dig till verkligheten. |
|
|||
|
Ursäkta, jag trodede jag skrev. Så det har med andra ord inte lämnat min mun.
Du får gärna för mig tro att det är inbillning. Metoden är godkänd i USA, där de stämmer skjortan av varandra för ingenting. Jag har riktigt babyhår. Nu har jag både mer och tjockare hår. Vill du hävda att det är inbillning tror jag du får tänka om. |
|
|||
|
Den är godkänd av FDA ur säkerhetssynvinkel. Inte ur den synvinkeln att den fungerar. Det är en vilseledande godkännande för konsumenter, något som tillverkarna utnyttjar och tjänar pengar på. All mördande reklam säljer. Faktum är att laserkammar inte ens är i närheten av den joule per kvadratcentimeter som behövs för att ens ha en chans mot håravfallet på sikt. Detta har dock laserhuvar, så att påstå att laserkammar ger samma effekt som salonglasrar är tråkigt att höra. Det gäller att veta vad man pratar om. Därmed inte sagt att laser är en bra metod. Hårlasersalonger har haft tusentals kunder genom åren men de är bra på att hålla inne kundernas resultat. Av den enkla anledningen att det nästan aldrig finns positiva resultat att visa upp. Om bara folk visste att man lika gärna kan bygga en egen huv för några tusenlappar. Det är en enkel och snorbillig teknologi (jo, visst låter laser jävligt high-tech och därmed svindyrt) iaf 5mW laserdiodrar som används mot att bekämpa håravfall. Den kammen du har, har väl runt en 10-15 diodrar. Varje sådan dioder har ett värde på ca 20-30 kr. Du kan räkna ut resten hur billig en sådan kam egentligen är att tillverka. Så känn dig blåst, när du la ut 3-5000 på din.
Lyckas du hålla tillbaka håravfallets framfart med din lilla kam så ringer jag CNN, för så stort är det. Säg mig bara att du inte tar finasterid(typ proscar, propecia) under tiden. Kan berätta att jag stämt en del lasersalonger för deras påståenden om laser, och vunnit fallen. Någon måste ju agera städare i kvacksalvarbranschen nr.1. fattar inte ens varför jag sitter här och hänger. Jag antar väl att det är min skyldighet att rätta till ofelaktigheter som flyter omkring på diverse forum. Eller så det mer brist på annat att göra för tillfället
Senast redigerad av superfrankie den 2009-11-26 klockan 02:37 |
|
|||
|
Jag förstår att infon blev lite för komplicerad för dig att förstå. För det är uppenbart att you aint got a clue about this subject.
nej , för det finns heller inget mer att diskutera. Jag har sagt det som behöver sägas om laser. Kör din laserkam med svag prestanda. Men inte ens den kan hjälpa dig mot dina känsliga dht-receptorer i hårsäckarna som med tiden förvärrar din hårsituation. Sen att gå och påstå att laserkammar ger precis samma resultat som salonglasrar är ett påstående som saknar grund och belägg. Först tar man reda på faktan sen uttalar man sig. Jag skiter i om du ryckts med och blivit offer i den mördande amerikanska reklamen om laserkammar. Mitt liv rullar på oavsett. Du kommer förstå vad jag menar om några månader. |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|