Gå tillbaka   Gents Forum > Livsstil > Cigarrer och dryck

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-08-06, 23:21
Junior Member

Reg.datum: aug 2009
M Hanson is on a distinguished road
Standard AVO-cigarrer

Hey cigar lovers.

Jag har läst igenom tråden "Brobergs cigarr" och kände bara att jag måste slå ett slag för Avo Uvezians cigarrer. Jag är ingen storrökare, det blir kanske 1-2 cigarrer i veckan och cigarretter röker jag inte, så jag föredrar ganska milda men ändå smakrika cigarrer. Jag har funnit AVO-cigarrerna relativt prisvärda men ändå ganska lyxiga. Personligen är jag mycket förtjust i XO-serien och vill jag ha något aningens starkare så smakar en AVO domaine 20 (något av en favorit vid festliga tillfällen) mycket fint.

Det diskuterades även drycker till cigarr. Jag håller verkligen med om att det inte får vara för starkt. Mestadels inleder jag cigarrnjutningen med kaffe till hands, oftast espresso på någon god böna. Föredrar man bryggkaffe kan jag verkligen rekommendera Arvid Nordquist Classic Selection Colombia (nördvarning nu), en helt ny smakupplevelse av just det kaffet med en cigarr.
Annars är min personliga favorit Calvados till cigarr, jag tycker att det behövs något med lite sötma i.

Är det någon av er andra som har erfarenheter och åsikter om AVO-cigarrerna?

/Mathias Hanson
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-08-06, 23:35
Caylons avatar
Senior Member

Reg.datum: aug 2008
Caylon is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Caylon
Standard

Har faktiskt aldrig provat någon AVO, men det blir det ändring på nu när du talar så varmt om dem!
Har varit inne flertalet gånger på att köpa mig ett testexemplar, men icke!
Svara med citat
Svara

Taggar
avo

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är