|
|||
|
Hej!
Som en present har jag tänkt att köpa någon form av certifikat i en vingård. Jag vet inte hur det fungerar exakt, men jag är intresserad av något liknande upplägg som man kan göra med Whiskey, alltså köpa sitt ägande i en egen tunna (alt vinranka etc). Är det någon som vet om detta är möjligt även med vin eller om det är andra sätt man kan köpa något speciellt till några som verkligen uppskattar gott vin. Då jag inte vet hur utbrett detta är så är jag inte helt landsbegränsad även om min initiala tanke var någonstans i Frankrike. Förslag mottas med glädje. /e |
|
||||
|
Det där är en bra idé, både som present och för eget bruk.
Det företag som intresserat mig är Dina Vingårdar på www.vingardar.com. Har inte varit i kontakt med dem ännu, så jag kan inte säga vilken service de har, men de erbjuder det du söker. Whiskytillverkaren Laphroaig har också något slags delägarskap, under förutsättning att du handlat en flaska eller två. Men säkerligen finns en uppsjö av sådana erbjudanden från olika tillverkare - googla! Lycka till!
|
Citat:
Tack så mycket för ett snabbt och väldigt bra svar. Kommer nog inte att beställa förrän under hösten, men jag skriver gärna och berättar om min erfarenheter av detta vid senare tillfälle. Om det finns fler som har andra länkar och förslag så tas även detta gärna emot, t.ex. samma koncept som www.vingarder.com men som sträcker sig över flera europeiska länder. /e |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|