|
|||
|
Letar efter en "mjuk" whiskey. Alltid lika gott med en ciggar och nu tog jag det manliga steget och slängde in en whiskey. Jack Daniel's, men det var alldeles för starkt för min smak. Ingen som har några bra tips på en god whiskey som har lätt smak och passar en nybörjare?
|
|
||||
|
Tullamore Dew är min rekommendation! Samma prisklass men mjuk och rund, inte alls bitig.
Try it! ![]() Bolaget Tullamores site
|
Citat:
Blir nog en maker's mark eller en Johhnie red label beroende på om jag gillar Tullamoren. Tack för tipsen! Senast redigerad av Serian den 2009-02-25 klockan 13:13 |
|
||||
|
Ah, det är naturligtvis en smaksak. Och är du rökare till vardags kanske du borde testa en något starkare.
Macanudon är ju inte på något sätt "blek". Men testa en liten cigarill så får du en känsla av hur de smakar. De finns i småförpackningar (10 cigariller har jag för mig) hos välsorterade tobakshandlare. Om du gillar dem, köp en big cigarr! ![]() I och för sig kan cigariller vara något starkare i smaken än stora cigarrer (vanligtvis, men inte alltid). Men Tullamoren står jag fast vid som ett utmärkt val!
|
Jag testade Caol Ila i helgen, den var go den!!
|
Ska göras. Precis inhandlat en tullamore dew, ska den ett försök och sen beroende på vad jag tycker om den eller det är dags att pröva nåt nytt så ska jag lämna en kommentar om vad jag tyckte om dem!
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|