|
||||
|
Jag läste en jättelång och jättebra artikel i senaste numret av KING, tyvärr har dem inte publicerat den på internet, men här har dem 10 stycken rekommenderade flaskor
![]() Drycken - King |
|
|||
|
Självklart dom perignon, hade tänkt mig en magnum 94'a. Allt annat än Dom perignon är bara blaskdricka tycker jag, och för folk som inte kan finansiera riktig champagne. Kanske Cristal, men det är bara en massa wannabe hood-gangsters som dricker det just nu, det ser inte bra ut om man kommer där med en jävla ghetto-champagne, lite trist då årgången 94 är en väldigt fin årgång.
Självklart ska jag inte dricka hela, utan ska även spruta ut en del av resterande champagne på alla äckliga wrats och socialdemokrater som står och smuttar på sina sosse-"champagner" som självklart är mousserande vin och inte the real deal. Tack för mig, hoppas ni får en bra kväll imorgon, med mycket skumpa, blondiner, och ostron! |
|
||||
|
Citat:
Med denna nyförvärvade kunskap önskar jag dig lycka till med champagnsprutandet ikväll!
|
Du låter ganska wannabe hood själv !
Om du nu skall köpa förstklassig champange så borde du först och främst titta på vilka årgångar som hadde bäst väderförhållanden. Årgång 94 va inget höjdarår direkt! (krafigt regn vid skörd) Om du är så mån om förstklassiga champagner så hade nog 79a eller 96a varigtett bättre val. Och vad menar du med sosse champagne? Drycker från campagne är oftast mosserande vitt vin eller rose´ Champagne är ett distrikt inte en dryck. Citat:
|
|
||||
|
Ingen som har något bra tips på bra mousserande viner? Jag gillar inte när det är så mycket kolsyra, vilket det oftast är i riktig champagne (då blir det lätt väldigt mycket rapande
). Finns det några torra mousserande viner på systemet som innehåller lite bubbel, men fortfarande är schyssta?
|
|
||||
|
Peach Pearl är okej, lite bubbel och smakar gott (om man nu gillar bubbeldricka). Fördelen är att man inte gör bort sig mer än vanligt om man dricker denna...
|
Citat:
Personligen har jag ingen favorit, men har å andra sidan inte hunnit prova på hela utbudet med tanke på min unga ålder!
|
|
||||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|