|
|||
|
öl: jämtland hell, stella artoise, brooklyn lager, brooklyn IPA, guinnes, kilkenny, newcastle brown ale, slottskällans imperial stout, nils oscars kalas öl m.m m.m
vin: typ aldrig, gillar vin men de blir inte av så ofta tyvärr. sprit: all möjlig whisky, laproigh, caol Illa, Ardbeg, Iley mist (sjukt prisvärd blended), glenfiddisch, glen grant, famouse och om jag kommer över de så mintuu. i drinkar föredrar jag ljus eller mörk rom! alkoläsk, nästan aldrig, oftast för söta tycker jag! |
|
|||
|
Vit eller röd Vermouth är det som oftast dyker i mitt kylskåp. Billigt och fantastiskt gott! Många tycker nog dom är alldeles för söta, något som jag själv är väldigt svag för.
Isåfall är det bara att testa en Vermouth Extra Dry, funkar gott det med. |
|
|||
|
Jag är för närvarande i Tyskland och då är det öl, öl och åter öl som gäller. Kanske blir det till vintern lite mer jäger men tyskland är verkligen ett öl-land och särskilt om man gillar att vara på dom där klassiska bier-garten.
Senast redigerad av tom den 2011-11-09 klockan 08:57 |
|
|||
|
Bacardi, rosé vin, och lite skumpa så är kvällen gjord.
| Visningsalternativ | |
|
|