Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1229 (permalink)  
Gammal 2010-09-08, 15:40
Tiia Tiia är inte uppkopplad
Member

Reg.datum: sep 2010
Tiia is on a distinguished road
Standard behöver hjälp.

Hejsan vilket bra forum , har surfat runt hela nätet för att hitta en bra aktiv tråd ang Roa behandlingar!

Vill jätte gärna själv påbörja en behandling , har varit i kontakt med hudläkare genom sjukvården & har fått tetralysal utskriven (tsm med epiduo)
Har även gått på ery-max och alla världens olika sorters krämer (differin,stioxyl,basiron mm)

Har haft jävla massa problem med att få de hjälp jag behöver va i kontakt med min hudläkare för att försöka få roa utskrivet men hon vägrar .
Saken är att jag har en hormon-spiral insatt vilket läkaren säger att jag MÅSTE ta ut för att den kan vara "orsaken" till min akne hon vill att jag ska börja på nått p-piller istället.

Har haft akne i 10 år & spiralen i 9 mån , vägrar ta ut den för jag vet att det är det bästa preventiv medlet för mej. Är det verkligen okej att resonera så som min läkare gör, har hon rätt ?

Har nu sökt mej till en GHM fått tid hos en privat hudläkare där, vill ha hjälp. vad kan jag göra för att få Roaccutan utskrivet?
Orkar inte ha det så här längre mår skit , kan inte äns kolla på mej själv i spegeln. snälla svara & hjälp mej
Svara med citat