Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1222 (permalink)  
Gammal 2010-09-03, 16:56
sunrise sunrise är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: sep 2010
sunrise is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vitter Visa inlägg
Jag har nu ätit Roa sedan februari, först 30mg och sedan 40mg sedan ett par månader.

Börjar kännas smått hopplöst. Visst är det lite bättre än innan, har inga stora bölder längre, men har istället massor av småkvisslor hela tiden som nästan aldrig helt försvinner, och tar extremt lång tid på sig att läka bort. Hade hoppats att det skulle bli bättre. Kan ha 2-3 dagar ibland då jag är helt ren i ansiktet, sen vaknar jag och har 4-5 nya små röda pluttar överallt. Vansinnigt irriterande.

Känns som att jag får acceptera att Roa nog inte kommer hjälpa för vad det nu är jag lider av... Vilket suger extra mycket om det nu är rosacea, eftersom det är obotligt och bara ska bli värre med åren dessutom. Är socialt tillbakadragen och "handikappad" av mina besvär redan nu, och väljer regelbundet att avstå från att göra saker för att jag inte törs möta folk. Blir det värre om ett par år vete fan hur man ska klara att sköta jobbet ens...
Trodde inte man fick ta roaccutan över sommaren?
Bit ihop och försök att inte tänka på det. Vi är många där ute med dålig hy och jag kan i mitt fall konstatera att trots att jag hatat min hy i flera omgångar så har all akne i varje fall stärkt mig som person.
Lycka till med slutet av roa-behandlingen!
Svara med citat