Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1152 (permalink)  
Gammal 2010-05-10, 19:14
wawawowowiwi wawawowowiwi är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: dec 2009
wawawowowiwi is on a distinguished road
Standard

En liten uppdate..
3 månader nu och jag älskar det!

För en månad sen så höjde jag min dos från 30mg till 50mg. Det märktes på mina armar och näsa. Mina armbågar är ständigt torra men inget som stör mig, min näsa däremot är fruktansvärd. Mina slemhinnor där är så torra att jag har hela tiden sår i näsan som gör himla ont, brukar dock smörja med allt jag har tillgång till, har testat vaseline, helosan och den där stora dunken med kräm man brukar få i samband med roaccutan. Dunken har helt klart fungerat bäst.

Mitt hår är inte alls lika torrt nu som det var i början, min hy är inte alls lika torr och framför allt läpparna är vanliga igen!

Den enda biverkningen jag verkligen mår dåligt av är mina bakfyllor, jag ska dock sluta dricka nu har jag bestämt, med undantag för studentveckan. Får försöka ta det extra försiktigt där.

Annars, hyn. HELT FANTASTISK! jag är så nöjd och glad! För första gången i mitt liv känner jag mig fin utan smink, jag funderade till och med en morgon på att skita i att sminka mig.. Jag har inte fått en enda finne på en månad nu och mina pormaskar håller på att försvinna, sakta men säkert. Det enda jag kan störa mig lite på nu är att eftersom jag har blivit så fin syns mina vita porrmaskar extra tydligt. Enligt min hudläkare är de dem som tar längst tid att försvinna, de håller också på att försvinna, men som sagt, väldigt sakta. Jag har nästan heller inga märken kvar, det är första gången man ser hur min hy verkligen ser ut. Man ser dock ärren lite tydligare nu.. får vänta och se om de försvinner eller inte.

Jag brände mig förresten för första gången idag. Somnade utomhus i solen i 1.5 timmar, utan solskydd... aj aj aj.. jag är lite röd ja.. tror dock inte det kommer bli något problem i sommar, så länge jag kommer ihåg solskyddet.

Såå. 3 månader kvar. och förhoppningvis fortsätter det så som det är nu.
Svara med citat