Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1080 (permalink)  
Gammal 2010-03-28, 10:21
Fiafer Fiafer är inte uppkopplad
Member

Reg.datum: mar 2010
Fiafer is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Fiafer
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wawawowowiwi Visa inlägg
När jag började hade jag inte så många finnar så uppblossningen blev inte så stor. Fick en som varade i ca 3 veckor med finnar men inte mer än vad jag har när jag väl har finnar. Däremot så har min 'pormaskuppblossning' stannat kvar, och där har jag fått rejält mer än vanligt.

Ta för guds skull inte epiduo, differon, basiron eller liknande samtidigt som roa. Huden är redan väldgt tunn och det blir inte bättre av att smörja på kräm som fräter på huden... Du kommer själv märka att huden blir jättetorr och tunn till slut och kommer inte vilja smörja på det.. Använd istället ansiktskräm, även fast man tror att man får mer finnar av det så är det tvärtom i de flesta fall. Jag använder Propyless till mitt ansikte, en kräm man måste ha recept på. Funkar jättebra på mig och jag får inte fler finnar av det. Om ditt ansikte blir för torrt så fråga din hudläkare om det.

När det gäller smink.. innan använde jag dream matte mouse foundation, tror nog alla vet vilken det är..? INTE BRA. Min hud blev snurtorr. Investera istället i en rinande återfuktande foundation. Använd inte puder heller, det kommer bara se ut som du ömsar skin. Investera också i en bra hårinpackning, du kommer märka att håret blir torrt en bit in i behandlingen. Just nu tar jag balsam och sätter i håret efter jag duschat klart också, har i det ca 15 min varje gång men det är fortfarande torrt..

hmm. jaa. Om det är något annat du undrar får du fråga. Sen ligger jag iofs fortfarande på 30mg/dag, tror inte riktigt den tuffa biten har kommit för mig ;D
Hur långt har du gått då...
Jag har totalt noll tålamod... Vill ha resultat nu nu nu nu..Men men den som väntar på något gott väntar inte för länge...

Något råd om rengöring då.. Hur och vad man kan använda för något.. Har ju något 3 stegs grej men vill ju inte håll apå med massa ansiktsvatten/skrubb när man har så tunn hud...

Och and sminket...Många säger i.d mineral puder foundation.. Andra säger cliniq foundation..

By the way har fått en mäktig finne på kinden..Bara en dock på ca 1 v och 3 dagar..Peppar peppar...Men den fick jag nog för mensens skull=P får jag hoppas...

Svara med citat