Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1079 (permalink)  
Gammal 2010-03-27, 21:34
wawawowowiwi wawawowowiwi är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: dec 2009
wawawowowiwi is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fiafer Visa inlägg
Måste bara fråga... Hur var det med din uppblossning???

Och så undrar jag lite om hur man kan "rengöra" ansiktet nu.. Vilka tvålar och så vidare...

Och dessa acneärr... har ju inga "gropar" eller vad man kallar det..huden är ju jämn.fläckr bara...Har "bara" haft akne i ca 5 månader..(denna omgång då)Gud nåde mig..
Några bra krämer eller så att rekomendera?? frågade min dr om man kunde ta Epiduo samtidigt...Men ville han inte.. Har en differin på lager..Men inte effektiv mot ärr..
Vågar man ta differin samtidigt som ROA?? Tips tips och råda tack=)
Och smink självklart...vad finns det att rekomendera=)

Behöver alla råd och tips jag kan få...

Är inne på min 5 dag.. Enda jag märkt är att jag är torr mellan fingrarna.. och vid näsan=P
När jag började hade jag inte så många finnar så uppblossningen blev inte så stor. Fick en som varade i ca 3 veckor med finnar men inte mer än vad jag har när jag väl har finnar. Däremot så har min 'pormaskuppblossning' stannat kvar, och där har jag fått rejält mer än vanligt.

Ta för guds skull inte epiduo, differon, basiron eller liknande samtidigt som roa. Huden är redan väldgt tunn och det blir inte bättre av att smörja på kräm som fräter på huden... Du kommer själv märka att huden blir jättetorr och tunn till slut och kommer inte vilja smörja på det.. Använd istället ansiktskräm, även fast man tror att man får mer finnar av det så är det tvärtom i de flesta fall. Jag använder Propyless till mitt ansikte, en kräm man måste ha recept på. Funkar jättebra på mig och jag får inte fler finnar av det. Om ditt ansikte blir för torrt så fråga din hudläkare om det.

När det gäller smink.. innan använde jag dream matte mouse foundation, tror nog alla vet vilken det är..? INTE BRA. Min hud blev snurtorr. Investera istället i en rinande återfuktande foundation. Använd inte puder heller, det kommer bara se ut som du ömsar skin. Investera också i en bra hårinpackning, du kommer märka att håret blir torrt en bit in i behandlingen. Just nu tar jag balsam och sätter i håret efter jag duschat klart också, har i det ca 15 min varje gång men det är fortfarande torrt..

hmm. jaa. Om det är något annat du undrar får du fråga. Sen ligger jag iofs fortfarande på 30mg/dag, tror inte riktigt den tuffa biten har kommit för mig ;D
Svara med citat