Citat:
Ursprungligen postat av wawawowowiwi
Idag har jag granskat min hy extremt nogrant. Har inte vågat göra det sen jag började med roa men kände att det var dags idag. Är ungefär 2 månader in i kuren nu och det syns skillnad!!! Hade extrema biverkningar i början, främst med torrhet men det har börjat lägga sig nu. Har faktiskt ingen biverkning kvar längre, förutom att huden är ganska tunn.
Har några frågor jag hoppas att nån av er kan besvara:
1. Att biverkningarna har avtagit, beror det på att jag blivit 'van' vid medicinen nu? har det gjort så för er också? har legat på samma 30mg/dag nu men ska förmodligen höjja nästa vecka.
2. Mina finnar har försvunnit helt, däremot har jag mängder av vita pormaskar. De vägrar försvinna.. Någon med erfarenhet av såna? när kommer de försvinna?!
3. Jag har massa massa småärr i ansiktet. Inte röda märken eller stora gropar utan små små överallt. Det ser ut som små nålstick, förmodligen efter pormaskar. Dessa syns inte om man inte granskar men jag ser ju dem.. Helt enkelt, vad är det för typ av ärr man kan förvänta sig att roa tar bort? vet att de röda märkena försvinner men hålen? vet nån?
|
Måste bara fråga... Hur var det med din uppblossning???
Och så undrar jag lite om hur man kan "rengöra" ansiktet nu.. Vilka tvålar och så vidare...
Och dessa acneärr... har ju inga "gropar" eller vad man kallar det..huden är ju jämn.fläckr bara...Har "bara" haft akne i ca 5 månader..(denna omgång då)Gud nåde mig..
Några bra krämer eller så att rekomendera?? frågade min dr om man kunde ta Epiduo samtidigt...Men ville han inte.. Har en differin på lager..Men inte effektiv mot ärr..
Vågar man ta differin samtidigt som ROA?? Tips tips och råda tack=)
Och smink självklart...vad finns det att rekomendera=)
Behöver alla råd och tips jag kan få...
Är inne på min 5 dag.. Enda jag märkt är att jag är torr mellan fingrarna.. och vid näsan=P