Ämne: Roaccutan
Visa ett inlägg
  #1058 (permalink)  
Gammal 2010-03-16, 10:50
Kattlah Kattlah är inte uppkopplad
Member

Reg.datum: okt 2009
Kattlah is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wawawowowiwi Visa inlägg
Hmmmm. jag satt och funderade på en sak innan idag när jag satt ute i solen en liten stund.

Man får ju inte sola under behandligen eftersom huden är så himla känslig. MEN, om man bara solar lite i taget, kanske 10min/dag. Då blir man ju brun och huden bränns inte.

Är detta ändå helt fel? eller handlar det om mer än att bara inte bränna sig? alla vet ju att det ändå inte är bra att sola. Men, är det så mycket värre att sola 10min/dag och inte bränna sig än att sola 30min/dag utan roaccutan och inte bränna sig.

Förstår ni vad jag menar? Och nu menar jag självklart inte solarier, hellnoo. Utan mer om man sitter med ansiktet riktat mot solen..
Det är bevisat att det inte är värre att sola i solarium än att ligga i solen...

Men att bara vara ute och sola lite är inga problem, men att ligga och steka är det du ska undvika.

Har själv fått en riktigt fin brun färg i ansiktet då jag var ute en solig dag och åkte lite skidor.. Det var runt 3-4 timmar blev inte rödbränd, så 10min är nog inga problem.
Men man märker att det är mycket lättare att få pigment då man äter roaccutan hade aldrig blivit så brun som jag blev om jag inte gått på roaccutan.
Svara med citat