Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Tja!
Är ny på forumet, och har läst igenom hela denna tråden. Lite info om mig:
Man född -78. Acne sedan 13-14-årsåldern. Testat alla (känns som det iaf) krämer, inget har funkat.
Fick Tetra -05 och har käkat det nästan konstant sedan dess. Kör dock halverad dos (1 tablett om dagen), och det håller finnarna i chack (inte helt bra men acceptabelt).
Lite frågor;
(klipper/klistrar från Flashback).
Ska börja med Roa till hösten efter att ha knaprat Tetra i några år. Har funkat skitbra under tiden jag ätit dem, men slutar jag så.....pang!
Vad jag är mest orolig för är egentligen uppblossningen. Så jag har följande fundering för att undvika/mildra den:
Har testat B5 under nåt år och det verkade funka bra på mig. Fick något som skulle kunna liknas vid uppblossning då jag började med det. Om man kör B5 fr.o.m. nu och nån månad in i Roa-kuren, borde inte kroppen vara relativt "rensad" av B5 redan så uppblossningen av Roa blir mildare?
Om man aldrig haft ärrbildande/bölder acne, kan effekten av Roa göra så att man får det? Funderingarna går som så att all "skit" ska ju ut nästan samtidigt, vilket i min förvirrade hjärna skulle kunna resultera i större finnar och ev. även bölder....
|
Det du kan göra är väl att gå på en portömning och köra bastu varje/varann dag 1-2 veckor innan du börjar. Då lär du ska få ut det mesta. Nu vet jag inte vilken dos du ska köra, men be att få börja lågt och trappa upp eftersom så minskar det risken. Börja med 20mg 1 vecka, sen 30-40 en vecka, beroende vart du ska ligga. Är det menat att du ska få en uppblossning kommer du nog inte undan den, men att göra sådär lär minska den avsevärt iaf.
Tre månader in i min kur på 30mg. Har inte fått en "stor" finne i ansiktet på bra länge nu, men det är dom förbaskade märkena som är seg att försvinna. Någon annan som det tar mycket längre tid innan märkena försvinner för?